torsdag

I min familie er det sterke tradisjoner for å være medfødt med grønne fingre, da både til bruk innnendørs og utendørs. Jeg har aldri hatt disse berømmelige fingrene, ei heller den store interessen for å få buskevekster til å gro (mest sannsynlig for at de unnlater å vokse..) og derfor har det alltid vært svært sparsommelig med planter i min umiddelbare nærhet. Likevel har jeg de siste månedene fått orkideene mine til å blomstre for 2.gang. Det er en sjeldenhet i denne sammenheng, og derfor vekker det ekstra oppsikt når tre separate planter har gjort det samme. Det eneste jeg har gjort er å klippe stilken over det tredje leddet (tellet nedenfra! NB, veldig viktig) og vannet de en gang innimellom når jeg husker på det.

Legger ved et par bildebevis på mine frodige framstøt i heimen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...