onsdag

Bolla pinnsvin

Etter at en ny hobby har sneket seg inn i hverdagen min, så har det blitt noen korssting de siste månedene. Dette pinnsvinet er et resultat av en surprise goodie gitt i et engelsk magasin med plast på (fås kjøpt på Narvesen på Lillestrøm togstasjon). Strameia var like stiv som et knekkebrød og hulla mikroskopiske, så det har vært en del feil-brodering. Men jeg har endelig kommet i havn etter en par runder med frustrasjoner - og her er resultatet. Er ganske så fornøyd sjøl om sant skal sies!

Planen er få sydd denne til ei lita veske som ei ung frøken skal få. Meninga er at veska skal være rosa og at broderiet skal være en del av lomma. Jeg aner ikke om det er mulig å gjennomføre, men jeg skal høre med syersken om hvilke muligheter som finnes. Veskeresultatet legges ut seinere!

6 kommentarer:

  1. Hei På deg :)

    Så fin frøken bolla ble :) Du fikk prøvd øya ,fingertuppa og tålmodigheten din her. Men du klart det FLOTT !!!!

    Ikke noe problem å få dette broderiet inn i et veskelokk.
    Har du noen i nærmiljøet som kan veilede deg ??
    Ønsker deg lykke til. Gleder meg til åse resultatet ;)
    Klem Kari

    SvarSlett
  2. Takk! Oppskrifta var nok litt vassere for hva som er bra for en nybegynner, men desto mer fornøyd når en ferdig. Fikk faktisk ikke til French Knobs til øynene, så der måtte jeg til litt juksing.. Men ganske bra juksing, da! Hehe.

    Jeg har ei sydame som kan hjelpe meg, hun driver med quilt + +. Blir ei fin julegave dette, trur jeg! *smil*

    SvarSlett
  3. Franske knuter er en treningsak.
    kan også bruke bitte små glass perler (grønnlands perler) til øyner.
    men det vigtigste re jo at du finner løsninger og ikke gir opp !!!

    SvarSlett
  4. Hm. Trur jeg skal prøve glassperlene..?

    SvarSlett
  5. SØT Bolla Pinnsvin:D:D:D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...