onsdag

Doperier

Ettore Torri går i dag ut og sier at doping skal bli lov ettersom de fleste toppidrettsutøvere uansett er dopa. Faktisk så har han et poeng; veldig mange i utholdenhetsidretter har vært og er dopa. Men har han tenkt over at hvis doping blir tillatt så vil han miste jobben?? Som sjef for antidopingarbeidet i Italia så vil det jo da ikke lenger være bruk for ham. Er også litt usikker på hvorfor han egentlig søkte denne jobben i utgangspunktet.

Sør-europeisk mentalitet er at det er greit å jukse så lenge ingen oppdager noe. Ettersom dopingarbeidet i dag har kommet langt, så brenner det under beina på mange av dem - så da er det tryggest å foreslå at det er på tide med offentlig juks. Jeg ser for meg mange morsomme utslag; filming i fotball bli lov (det kan jo riktig interessant!), kvinnelige sleggekastere får skjegget igjen og hvite vil slå afrikanere (de har sikkert ikke råd til å dope seg, uansett) på 10 000 meter.

Det er unektelig noe rart ved at skandinaviske idrettsutøvere sjelden blir tatt i doping. Enten så har vi et super-hemmelig dop her som ikke slår ut på noen tester, eller så har vi gode ordninger. Jeg har nok mest tru på det siste; norske idrettsuøvere sjekkes jevnlig året rundt. Dessuten er det høg idrettsmoral her i nord (- Finland). Og etikk er kanskje noe som er vanskelig for Torri å forholde seg til, spesielt når dopingjegerne puster på ham med sine dårlige ånder. Kanskje de besøker ham med koffertene sine en dag på eldretrimmen?

9 kommentarer:

  1. Vi har gode leger, og gode leger ligger alltid foran dopingjegerne. Og hvor i all verden har du det fra at doping er begrenset til sørlige deler av Europa? Asiater, afrikanere, mellom- nord-og østeuropeere, australiere og amerikanere har alle vært involvert i svineriet.

    SvarSlett
  2. Hehe, det er sant. Det er mentaliteten som er så rar; det er greit å jukse så lenge ingen oppdager det, og akkurat den holdninga går på tvers av idrettene (og sikkert nasjonaliteter).

    Interessant at du kaller doping for svineri. Jeg trur det reflekterer den generelle norske holdninga til doping, og den også gjennomsyrer idrettsmiljøene. Med noen unntak, så klart.

    SvarSlett
  3. Han driter i om han mister jobben, for skal jo snart gå av med pensjon... Ser du ikke det?:D

    SvarSlett
  4. Tror jeg må begynne å dope meg... Da blir det fart på sakene!!!:D:D:D

    SvarSlett
  5. Ehh... Må vel dope hele kroppen, eller kan man sprøyte inn i bena, så bare bena blir dopa? Lokal doping:)
    Noe nytt jeg skal teste ut... kanskje vanskeligere for dopingjegerne å oppdage...:)Blir ikke tatt...:D GØY!!!:D

    SvarSlett
  6. Mistenkelig hvis leggene dine blir pipestilkete, da?

    SvarSlett
  7. Nei, de blir ikke tynnere, men raskere og mer utholdene:) Så jeg kan løpe langt og lengre enn langt:)

    I dag trente jeg styrke forresten, og jeg har ikke blitt svakere selv om det er lenge siden jeg trente styrke:) (mener seriøst LENGE SIDEN altså) Ække det bra?:) Du må trene styrke du også, så du får tilbake kreftene du mistet etter vekttap!!:D

    SvarSlett
  8. ...langt og lengre enn langt...

    Kondis og styrke. Skal prøve å få til å trene step med deg på søndager. Så får vi ta det derifra.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...