fredag

Hushovdseier og Contadorbiffen

Det er bare å ta av seg hatten for Hushovds VM-bragd. Endelig en mann som virkelig fortjener å stå øverst på pallen! Nå er det muligens et noe patriotisk utsagn, men etter de siste dagers avsløringer, så er jeg ganske trygg på det ikke er noen dop-ugler i denne mosen.
Dopingmistanken til Contador har ligget som en murrende stein i  bakhue på mange i flere år , og da det kom for en en dag så blei ståhei i mediene. Men det som forundrer meg i slike avsløringer er at utøvere ofte har en matforklaring på det som har skjedd. Denne gangen var det en biff som fikk på pukkelen; altså det var biffen som var dopa - ikke syklisten sjøl.
Men det må da være lov å være kreative i disse doptider? Her har POT (mest sannsynlig) overvåka Treholt kontinuerlig i flere år - hva med å dytte noen av de ressursene over i sykkelsporten?? Disse folka kan jo montere skjult kamera både her og der, sende ut forkledte sykkelspanere, koble opp chiper i sykkelskoa for å avlytte samtaler (det har jeg sett at går an på film) og grave i personlige eiendeler uten at noen merker det. En kan også sørge for at resturanter og matbutikker må stille med dopingfrie matvarer, slik at toppidrettsuvøvere ikke uvitende får i seg skumle saker. Ettersom at så mange utøvere nettopp skylder på maten, så må det jo være mye galt med den rundt omkring.

Eller en kan utestenge idrettsutøvere for livstid.

4 kommentarer:

  1. Jeg syns vi skal avvente litt med gratulasjonene til dopingprøvene er klare jeg.
    Sykkelsporten er så full av doping at de fleste vinnere er bare tjuvfanter som stjeler fra nr 2.
    Contador.... Touren er bare en dopingskandale.
    Regner det som sikkert at VM er det samme.

    Likte den med POT bra hehe.
    Man kan lure på hva som egentlig er målet med lover og regler... at vi skal bryte de og at alle lovbrudd bøtelegges? For da gjentar de jo bare lovbruddet og staten tjener cash igjen.

    SvarSlett
  2. Røyker de ikke POT på engelsk a?? Hehe. Jeg er ikke så sikker på om Andy Schleck var rein i touren heller, faktisk. Det som er Thors gevinst er at han blir sjekka for doping jevnlig året rundt. Noe sier meg at det er ganske så preventivt...

    Stadig flere foreslår utestenging for livstid. Jeg trur det er veien å gå!

    SvarSlett
  3. Jeg tror nok vi fikk den første verdensmester som ikke doper seg denne gangen. Bare det er jo en bragd i seg selv.
    POT røyker de på alle språk, men noe sier meg at enkelte som tar avgjørelser røyker mye pot rett før de viktigste saker skal avgjøres..

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...