fredag

Tora + Madelene + Jonas + Se & Hør = krøll

Tora Upstrøm blei nordisk kjendis da hun kom på førstesida av Se & Hør med sin Jonas-affære. Nå har saka vært gjennom en tygge-prosess i PFU med det resultatet at hun fikk medhold. Det gjør ingenting at Se & Hør blir felt i PFU, de har alltid hatt et ørlite problem med etikk opp gjennom åra, og det er ikke første gangen at PFU har hatt dem inne på teppet. PFU begrunner med at: "Se og Hør burde forstått at konsekvensene av den kommende omtalen ville bli så massiv at redaksjonen burde vist langt større tilbakeholdenhet ved eventuell omtale av forholdet". Det er jeg helt enig i, de kjenner dette gamet (og der finner en sikkert begrunnelsen for at saka blei brukt ; svensk prinsesse, forlovelse, forestående kronprinsessebryllup + utroskap. Noe sier meg at det gir gode salgstall) og burde gjort en etisk vurdering, i stedet for en økonomisk.

Tora sjøl bedyrer nærmest sin uskyld og sier at: "Jeg forutså ikke hvilke enorme dimensjoner dette vil få, og slik sett angrer jeg på at jeg fortalte historien." Men det forundrer meg ikke at hun forutså de økonomiske dimensjonene den ville gi. Det er ikke så vanskelig å legge sammen to pluss to i denne saka og komme fram til noe slikt ville skape kongelig kaos. På den andre sia så har hun sikkert lært leksa til neste gang hun er i kontakt med en kongelig gemal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...