mandag

Drapshelg

Denne helga har det gått for seg i vårt langstrakte land med flere drap og mistenkelige dødsfall. I Bergen og Oslo rapporteres det om sjokkerte naboer som har vært vitne til både pistolskudd og knivstikk. I Aurskog, mitt bosted med rundt 4000 innbyggere (inkludert Finstadbru), blei en ung gutt angrepet i eget hjem mens han sov og regelrett henretta med vold. Dette er det andre drapet i Aurskog på et halvt år, så nå begynner bygda å nærme seg nivået til en middelmådig, britsk krimserie med stormskritt.

For ei tid tilbake så blogga jeg om lokale hærværk-gjenger som skaper bruduljer i nabolaget (les her), og har nå i etterkant funnet ut at veien fra ei rampe til kriminalitet kan være forsvinnende kort. Den gangen skreiv jeg om den rosa elefanten som labber rundt her, men som lensmannen (og mange andre) velger å ha ei passiv tilnærming til ved å kremte om at han skal jobbe for flere ressurser. På lørdag sprakk den rosa elefanten for andre gang på kort tid. Så hvor blei det av de ressursene?

Så må vi slutte å bli så forbaska sjokkert over at slike faktisk ting skjer. I Aurskog har det ulma i lang tid, og jeg trur dette fort at det kan igjen. Så da er det bare å finne fram sjokk-maska på nytt.

4 kommentarer:

  1. Hurra for det multikulturelle paradiset vårt.
    Slik vil vi ha det og slik skal det bli. Bare mye verre.
    Norge er ikke hva det var. Nei, Norge er blitt så mye bedre nå etter at vi importerte nye kulturer. Vår egen kultur er bare reinhekla dritt!
    Nei, pøs på med mer multikulturelt. Jeg lever og ånder for i dette multikulturelle paradiset som vi har fått. Ennu en gang: Hurra for det nye Norge!

    SvarSlett
  2. I dette tilfellet var det en etnisk nordmann som drepte en etioper, så jeg veit ikke, jeg. Er kanskje ikke så mange med fremmedkulturell bakgrunn der du bor?

    SvarSlett
  3. Den traff du fint med, Tobydude. Well done.

    SvarSlett
  4. Jeg synes ikke vi alltid skal legge skylden på utlendinger.Vi ekte nordmenn er heller ingen engler,og denne gangen var det jo nordmannen som drepte

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...