onsdag

Kjære lensmann i Aurskog-Høland....

....kan du være så snill å se den varsellampa som står og blinker i Aurskog? Den siste tida har jeg fulgt med på skriveriene rundt utviklinga av kriminelle sub-kulturer i bygda. Det virker som om det står en stor, rosa elefant midt i rommet her - men at ingen helt vil helt se at den. Rektor Jack Berntsen ved Aursmoen skole la fram en noe subtil forklaringsanalyse ved å hevde at byggeplasstilstandene er årsaken til at den lokale Jackass-gjengen får lov til å holde på. Betyr det da at så fort restaureringa er over, så vil alt falle til ro og verden vil bli som før? På meg virker dette som et uttrykk for at en egentlig bare håper på at elefanten bare skal forsvinne av seg sjøl. Men jeg er ikke så sikker på at den faktisk gjør det..

Det at lensmann Einar Svensen ønsker å jobbe for mer politiressurser er vel og bra, men likevel en forholdsvis passiv tilnærming til elefanten. Ettersom det er mange om dette ressursbeinet, så finnes det ikke noen garantier for at slike midler dukker opp. Og hva da? Jeg mener det er viktig at en nå jobber i forkant, legger hue i bløt for å finne bedre systemer og løsninger for mer effektivt nytte de ressursene en faktisk har. Svensen sier at Aurskog utkrystalliserer seg som et belasta område med Bjørkelangen på en god andreplass, og at dette bildet endrer seg hele tida. Javel? Akkurat det trur jeg hvem som helst kan komme fram til. Men hva gjør vi med det? Er elefanten i ferd med å bli for stor?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...