fredag

Plingeling

Til vanlig er ikke 50-øringen mitt store interessefelt, men tanken om at det er på tide å få fjerna denne mynten har ligget på lagring i bakhue ei stund. Denne brune saken, som en svært sjelden får bruk for fordi samtlige varer er prisa 16.90 - ender stort sett bare opp som lommerusk som en putter på bøttene til ulike innsamlingsaksjoner, eventuelt på Frelsesarmeens mer eller mindre stasjonære innsamlingsparebøsser. For øyblikket er den mer til irritasjon enn til nytte,  ei heller har nordmenn noen voldsomme nostalgiske minner rundt mynten ettersom den kom i 1996. (Det var verre med den nusselig 10-øringen!) Så når Norges Bank får somla seg til og tatt en avgjørelse, så står jeg klar for å levere inn mine plingelinger. Eller kanskje jeg skal bruke dem til å skrape Flaxlodd?

2 kommentarer:

  1. Ok om 50 øringen forsvinner bare vi ikke få
    ett samfunn der kun kort er gyldig betalingsform.



    JULIE

    SvarSlett
  2. Hm... Jeg trur nok at det er den veien høna sparker om dagen, dessverre. Om 50 år så betaler vi med en chip festa under huden?

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...