torsdag

Suverent

Da Maria Amelie kom med boka si 'Ulovlig norsk' i september så passa jeg på å blogge om den, henne og UNI i noe flåsete ordlag (les her), med det resultatet at en ansatt i UDI (som tidligere var ansatt i UNI, for sikkerhets skyld) la inn en kommentar følgende:

1.) UNE gjør alltid jobben sin
2.) UNE tar alltid korrekte avgjørelser
3.) UNE utøver god profesjonalitet

Det at en ansatt i hele tatt kommenterer et blogginnlegg vitner kanskje bittelitt om det motsatte? Uansett så blei nok vedkommende veldig fornøyd nå når Maria Amelie i går blei hanka inn av en 7-8 politimenn for å sendes ut av landet. Jeg ser for meg at akkurat det var helt nødvendig ettersom Maria Amelie med all sannsynlighet går rundt med ei atombombe på innerlomma med formål om å sprenge hele Lillehammer i lufta.

At norske myndigheter har gjort noen 'bommerter' når det gjelder hvem som skal bli og ikke bli i landet, er vel kanskje ingen stor hemmelighet. Kosovo-albanere blei sendt hjem til den sikre død på 90-tallet fordi det ikke var 'krig' i Kosovo. Journalisten Anna Politkovskaja har skrevet flere bøker om Putins regime (før hun på mystisk vis blei tatt av dage) om hvordan opposisjonen blir behandla i Russland med bl.a. skjulte likvideringer - da med spesiell vekt på Kaukasus og Tsjetsjenia.

Så med det sier jeg; Heia Krekar! Ut med Maria Amelie. Suverent.

26 kommentarer:

  1. Nå vet ikke jeg hva UNI er for noe, men UNE derimot..og der gjør de jaggu mye rart, gitt.

    Denne jenta bør selvsagt få bli her, ikke med asyl, for det trenger hun ikke. Innvandrer, humanitært grunnlag, arbeidsinnvandrer..de har nok av ting å velge mellom. Hun har ikke tilknytning til Kaukasus lenger,- hun ble tatt med derfra av foreldrene da hun var barn, de dro til Finland, senere Norge.

    SvarSlett
  2. Ah. Skriveleif. Skal rettes opp sporenstraks!

    SvarSlett
  3. Det gikk rimelig kjapt fra avslaget kom til politiet hoppa på henne, plutselig fungerte byråkratiet helt knirkefritt.

    Noen ideer på hvorfor de ikke gir henne opphold?

    SvarSlett
  4. Meget+ for velformulert innlegg!

    SvarSlett
  5. Man kan ikke stole på Russiske spioner, har hørt rykter om att hun tillhører en del av KGB samfunnet, leste det på et forum.

    SvarSlett
  6. Takk anonym 16.45. Får oftest tyn her inne, så koselig å få positive tilbakemeldinger. Har dog ikke tenkt å gjøre som Voe.

    SvarSlett
  7. Jeg oppfatter at hun får veldig mye sympati pga politiets uheldige fremferdsel under pågripelsen, men det er komplett irrelevant i forhold til hennes sak.

    Bare fordi en person føler seg komfortabel i Norge betyr ikke det at hun/han automatisk kan sno seg unna våre lover. I denne saken så bør hun dra tilbake til Russland og heller prøve å bli norsk statsborger den lovlige veien.

    SvarSlett
  8. Hvis KGB eksisterer, så er ikke Russland stort annerledes enn under kommunisttida. Sjøl om vi kanskje trur det her i Norge.

    Men seriøst? Russisk spion?

    SvarSlett
  9. Det var dagens gladnyhet at hun utvises,ta med familien hennes som er her ulovlig også.

    Ha en god tur hjem Maria .

    SvarSlett
  10. Selvfølgelig får hun sympati. En skokk politimenn hopper på ei vever jente to timer etter avslaget. Det må da kunne være mulig å behandle saka hennes uten at hun reiser til Russland? Jeg skjønner ikke dette.

    SvarSlett
  11. Sjekk filmen "Salt". Da skjønner du hvorfor hun blir sparket ut. Norge trenger ingen russiske spioner på norsk jord. Mange ting som ikke kommer ut i våre sosialpolitiske medier.

    SvarSlett
  12. Les 'Mitt russiske testamente' av Anna Politkovskaja. Da vil du forstå hvorfor vi burde la henne bli.

    SvarSlett
  13. her er det mange som ikke forstår omfanget av dette. dere ser ett ansikt, ett ansikt som avisa viser. men ikke resten. ingen intigente personer her kan mene at en person burde få lov til å bli bare fordi hun har vært flink til å leve i norge, når hun bevisst har oppholdt seg her ulovelig. om hun har atombombe eller ikke er jo ikke vesentlig. men oppholdstilatelse o.l. skal gis til de som trenger det, folk i nød. ikke til alle og enhver som kommer hit og ikke drar når de får beskjed om det.

    sett dere litt mer inn i helheten. landet kan ikke ta inn alle og enhver som ikke nødvendigvis trenger det, bare fordi noen uintligente mennesker syntes synn på ei jente i avisa.

    SvarSlett
  14. Velfortjent tur ut. De må huske og ta med seg resten av crewet også.

    SvarSlett
  15. Hva med alle andre som er her ulovlig og gjør kriminelle handlinger?Håper politiet bruker like mye resurser på dem.Her var det en jente som har tatt en høy utdannelse og som gjerne vil gjøre nytte for seg.Vi trenger folk med høy utdannelse her i landet istedet for analfabeter og kriminelle fra Østeuropa og afrika.

    SvarSlett
  16. Som et menneske og utlending så sier hjertet mitt til meg at hun kanskje burde få bli. Men som hardbarka jusstudent og realist så sier jeg Bon Voyage Maria, det var synd men vi har lover og regler her i landet. Man kan ikke argumentere for et opphold med en ulovlig handling (brudd på utlendingsloven). Hvis jeg hadde stukket av til Amerika og oppholdt meg der ulovlig som mange andre så hadde også jeg til slutt blitt integrert i samfunnet. Hjelper heller ikke å vise forakt for retten ved å være trassig og sette seg på bakbena, det er ikke retten som har foretatt noe vedtak her men UDI/UNE. Synes det er synd, men vi har lover og regler i dette landet og de gjelder for alle.

    SvarSlett
  17. Se nå til H****** å få hu ut av norsk jord! vi har F*** meg nok russere,polakker i norge fra før av enn at vi trenger fler av de.! Nei FYSJ! La norge bli ett RENT land!

    SvarSlett
  18. Amerikanere er vel det landet i verden som har tatt i mot folk opp gjennom årene, enten lovlig eller ulovlig. Er jo enig at lovene skal følges, men det virker til at myndighetene er mer opptatt av paragrafrytteri enn å finne gode løsninger.

    SvarSlett
  19. Anonym 18.57: Norge er da et rent land. Vi har søplebiler og et avansert sorteringssystem, altså intelligent renhet. Hvis du vil se på møkkete steder så vil jeg anbefale Napoli.

    Og en ting til. Hvis du skal ha håp om at kommentarene skal bli værende på bloggen, så får du la være å legge igjen rasistisk junk. Jeg gidder ikke å drive barneoppdragelse her inne.

    SvarSlett
  20. Til anonym 13.1 17:29

    Kjære jusstudent. Loven er ikke en nøytral og uavhengig størrelse, den blir tolket av mennesker og disse menneskenes holdninger farger de avgjørelsene som blir tatt.
    Avgørelsen om å sende ut Maria A. kunne derfor like gjerne blitt det motsatte, at man tok mennesklige hensyn og lot Maria A. få bli.
    Noen ganger er loven det liberale og åpne samfunnet sin tjener, noen ganer dets herre. Man kan ikke slavisk bøye seg for loven, da ender det med ansvarsfraskrivelse og i ytterste konsekvens diktatur.
    Maria A. er blitt ofret, ofret fordi hun ga de pair- og statsløse et ansikt. Jeg håper du ikke vil være jurist i samfunn som er så hardt og umennesklig og der jurister trer blindt i statens tjeneste.
    Jeg har brukt litt tid på å formidle Kants kategoriske imperativ(andre utlegning) til diverse meddebattanter både i går og i dag. Jeg gjentar deg for deg nå: "Handle som om maksimen for din handling gjennom din vilje skulle bli en allmenn naturlov"
    Altså over landets lover står moralloven. Den tjener som rettesnor for våre handlinger. Og derved:
    Kan utkastelsen av Maria A. utføres i samsvar med Kants andre utlegning av det kategoriske imperativ?

    SvarSlett
  21. Til anonym 16.59: Uintelligent skrives sånn. Nuff said.

    SvarSlett
  22. http://www.dagbladet.no/f/20110113120627406.pdf

    SvarSlett
  23. Det plager meg at denne saken får så mye oppmerksomhet. Jeg har tatt mitt standpunkt til det hele, og mener at hun skal sendes hjem, basert på det at hun har brutt loven.

    Ja, hun har skrevet en bok, ja hun har en mastergrad, men samtlige av de tingene er ikke-relevante i en slik sak, da vi snakker om ulovlig opphold i et land. Er da vel (beklager språket) samme faen om hun er en ressurs?

    Og sist men ikke minst; loven skal praktiseres ved bruk av skjønn selvfølgelig, ellers blir det bare ansvarsfraskrivelse og diktatur i mine øyne. SKJØNN i denne saken er å sende dama som har brutt loven i 8 år i strekk rett hjem. Og jeg ler av at hun påstår at hun kommer til å ha det vanskelig der. Finnes det faktisk noen direkte beviser for at familien er forfulgt, og alle disse kidnappingsforsøkene hun snakker om?

    SvarSlett
  24. Pussig at du nevner lovverket, anonym 18.23. I et flertall av EU-landene så ville hun fått oppholdstillatelse for lenge sia. Kan det tenkes at lovverket vårt er noe pussig i denne sammenheng?

    Og hvem er det som gidder å leve som papirløs flyktning(er) i år etter år? Ikke jeg. Norge er ikke så bra.

    SvarSlett
  25. Jeg synes hun er søt.
    Det er det viktigste.

    Synes Dagbladet bør lage en sak om hvor søt hun er.

    SvarSlett
  26. Hehe, søt og forholdsvis smart etter hva jeg har fått med meg. Uten at det hjelper så mye.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...