søndag

Dorullholder

I hele høst har jeg hatt det travelt med å brodere ferdig en dorullholder samt pinnsvinmotiv til ei veske. Jeg fikk det for meg at dette ville bli flotte gaver til ei venninne og hennes avkom til jul.

Kudorullholderen fikk jeg tak i på Margaretha, en internettbutikk som selger broderier. Problemet med nettbutikken er at den selger en del mønstre for tanter over 60, men dette motivet er etter min smak veldig lite tantete med sitt kudommelige utseende.

Mønsteret til pinnsvinet fant jeg i et engelsk broderingsmagasin kjøpt på Narvesen på Lillestrøm. De bladene har også litt tantete preg, men det hender det dukker opp noen spennende mønstre der, som for eksempel dette mønsteret.

Pinnsvinmønsteret fikk plass på ei veske. Små
frøkner må ha noe å fjonge seg med!



3 kommentarer:

  1. åh...de kuene hadde tatt seg veldig godt ut på denne gårdsdoen!
    :)

    SvarSlett
  2. Søte broderier, men man kommer likevel ikke unna at det å brodere er en smule tantene samme hva. Og før du blir fornærma, jeg behersker kunsten selv, så vi kan vel kalle det selvinnsikt eller hva? ☺

    SvarSlett
  3. Haha!! Det har du helt rett i. Jeg lever i den trua at så lenge motivet ikke er blomster, så blir det straks litt høgere kulhetsfaktor. Neste prosjekt er ei geit.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...