torsdag

A toddy life for me

Ei av julegavene mine i år inneholdt ei oppskrift på en epletoddy. Jeg har ikke all verdens kokkekunnskaper i toddylaging utover solbærtoddy på pose, så forrige dagen satte jeg i gang med å utvide egen horisont.

I oppskrifta sto det at det var viktig å skaffe til veie en god eplejuice. Jeg valgte å gå for Hardanger eplejuice fra Sunniva, som er en av mine favoritter. Det kan nok hende at den gjør toddyen litt vel syrlig, men jeg kan aldri tenke meg at det er forbudt ved loven å ha opp i søtningsmiddel. Ellers trenger du sitron, ingefær og nellikspiker.

Let me introduce Mr. Toddy!
Gjør sånn her: Ha 5 dl eplejuice i ei kasserolle. Skjær to tynne sitronskiver samt to ingefærskiver og ha i sammen med 8 - 10 nellikspiker (da valgte jeg selvfølgelig 9). La dette varmes til kokepunktet, og trekk kjelen av plata et lite sekund for å ta ut nellikspikrene (pirkarbeid). Så skal du gi juicen, sitronen og ingefæren et kort oppkok - og så er Operasjon Toddy utført.

4 kommentarer:

  1. Det er herved notert og skal prøves i morgen!
    Gingerfan :-)

    SvarSlett
  2. Gingerid? Hehe. Så bra! Har du noen gode oppskrifter, da??

    SvarSlett
  3. 8-10 stk blir alltid 9 her også! :)

    SvarSlett
  4. Jeppsen. Misliker unøyaktigheter, hehe.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...