mandag

Hæ?

Rett før jul fikk jeg det for meg at jeg hadde dårlig hørsel, og strøyk avgårde til nærmeste øre-nese-hals-klinkikk for å sjekke det ut. Hypotesen var som følger; Karianne hører dårlig når det er bakgrunnstøy.

Hva sa du?
Inne på klinkikken blei jeg kakka i hue med en stemmegaffel og alle 'hull' i hue blei nøysomt sjekka med suspekte verktøy (der et ikke fungerte slik det skulle fordi spesialisten glømte å trykk på on-knappen *oups*) før jeg fikk ta plass i teststolen med øreklokker fra tidlig 1900-tallet.

Testen var merkverdig skuffende. En skulle høre etter forskjellige pipelyder samt repetere banalt enkle ord som 'gutt', 'lue' osv. Hvor blei det av ord som 'høyesterettsjustitarius' og 'fylkestrafikksikkerhet'? Og hvor var bakgrunnstøyen? Min hypotese slo, som du sikkert forstår, ikke helt til. Og dette er hva spesialisten kom fram til:

Diagnose: Selektiv hørsel
Tiltak: Brøling

4 kommentarer:

  1. Ha ha, den diagnosen er du neppe aleine om.

    SvarSlett
  2. fnis. Jeg er mest imponert over at du kom på at du skulle ta bilde av deg sjøl når du satt i boksen! Jeg er alltid veldig nervøs når jeg tar slike tester, og trykker som bare det i redsel for å gå glipp av noe!

    SvarSlett
  3. (Noe som jeg ikke blogga om var spesialistens prompete tilnærming. Lurer på om det var en del av testen?)

    SvarSlett
  4. La ut bilde for å vise fram hueutstyret.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...