mandag

Fjonge damer

Det levner vel liten tvil at det er damene som råder i scrappe-bransjen. Den siste tida har jeg latt kreativiteten flyte, prøvd å blande ulike teknikker og få fram resultater som (kanskje) er litt annerledes. Jeg har skjønt at det er viktig å være annerledes for å bli lagt merke til. Da jeg fikk to bestillingskort tikkende inn, så tenkte jeg følgende: 'Skal jeg lage kort som jeg trur andre liker, eller skal jeg lage kort som jeg sjøl liker?' Det endte med det sistnevnte og dette blei resultatene:


Motivet over er fra Oxford-serien og er et fotostempel. Da jeg skulle stemple det på glossyarket, så trykka jeg litt hardt og litt lenge, og ei stund så vurderte jeg å heller gi opp prosjektet. Men så fant jeg ut at det ser jo ut som et negativ - og negativer er jo morsomme greier - særlig når de er turkise. Pila har jeg stempla, embossa og klippa ut. Blomstene er fra mitt uendlige lager av pynteblonster.

Motivet under er akkurat samme dama, bare uten 'negativ-effekten' samt at jeg har stempla ei krone over. Elsker å bruke stemplene i lag på lag, gir så fine effekter. Har laga bakgrunne sjøl med stempler fra Tim Holtz. 12 points-tag til høgre er fra et papirrestelager i USA.
     

13 kommentarer:

  1. Eg er imponert! Slikt har eg aldri laga!

    SvarSlett
  2. Så koselig kommentar! Lager du også kort??

    SvarSlett
  3. Heisann, fint kort du har laget. Har lagt meg til som følger hos deg. Ha det fint, klem:)

    SvarSlett
  4. Jeg er og kjempeimponert! Skikkelig fine!

    SvarSlett
  5. Så søte dere er! Tusen takk!

    SvarSlett
  6. Fjonge damer, absolutt, men jeg har ikke peil på scrapping. Synes det virker som en tålmodighetsprøve og så må man være fingernem og ikke søle lim på alt og sånt sikkert, he he.

    SvarSlett
  7. Jeg er veldig før søle-scrapping. Jo mer røre desto bedre. Favoritten er maling. Hehe.

    SvarSlett
  8. Stilig... jeg lager bestandig kort som jeg liker... :) Tusen takk for kommentar i bloggen min, og skal utforske litt mer her hos deg nå...

    Klem fra LindaSS

    SvarSlett
  9. Det var godt å høre, Linda! *smil*

    SvarSlett
  10. Stilig :) Takk for at du er med på Ett trykks utfordring ♥

    SvarSlett
  11. Så koselig at dy synes det! *smil*

    SvarSlett
  12. Dette var veldig bra kort

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...