lørdag

Praha reisetips

Hei alle sammen!

Søt optikerbutikk. Dyre priser.

Da er første dagen i den godt besøkte byen Praha snart ved veis ende. Store deler av dagen har gått med å reke gatelangs, noe som er forholdsvis vanlig i storbyer. Uheldigvis greide jeg å glømme solbrillene mine hjemme denne gangen, noe som gav vandringa ei ekstra mening, og noen skritt ekstra enn hva som strengt tatt er nødvendig på en storbyferie. Men en dag uten solbriller er en dag uten mening, og nye måtte bare oppdrives til en rimelig pris.


HM fashion sunglasses.

Men blant de omtrent 100 suvernirbutikkene som eksisterer i byen, så var det ikke ei eneste solbrille å oppdrive. Til gjengjeld hadde butikkene utallige paraplyer og rare luer. Til slutt greide jeg å spore opp en sjelden optikerbutikk. Der hadde de særledes fine solbriller, men prisklassen lå noe høgere enn hva som er tillatt når ens egne briller ligger igjen hjemme. Omsider fant jeg fram til et kjøpesenter i denne byen, og der lukta jeg meg fram til en velkjent og rotete HM-butikk med et pent lite solbrilleutvalg til hyggelige priser for vimsete damer.

Lærdom: Ikke gløm solbrillene når du skal besøke Praha.

4 kommentarer:

  1. Glad att solen i alla fall sken på dig.

    SvarSlett
  2. Sola var det ingenting galt med *smil* Her i Praha er våren i full anmarsj. Yay!!

    SvarSlett
  3. Dette virker merkelig kjent....

    SvarSlett
  4. Sitter du også med noen ekstra par, Linda?? Hehe.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...