søndag

10 avdanka og en under 30

Det er alltid bra TV-underholdning å plassere 11 avdanka idrettsutøver med skyhøgt konkurranseinstinkt på ei øy og deretter la de få fri utfoldelse i ulike øvelser. Dessuten er det alltid hyggelig å se kjente fjes på skjermen, og med enkelte av dem så kan nostalgien få ekstra godt fotfeste. Hva med Finkens OL-gull? Eller Liv-Gretes magnetiske utstråling som bergtok en stall av menn i Norge (også blei det en franskmann som stakk av med hele dama! Det var jo Bjørndalen som skulle ha henne!!)? Akk, her blir det mye mimring utover.

Jeg biter meg merke i at det er en veldig ung deltager med - Siren Sundby. Jolle-dama vår som la opp så altfor tidlig. Men hva er det med norske idrettsjenter i så henseende? Det er da merkverdig mange som plutselig legger opp før de er 30? Jeg kan nevne Cecilie Leganger (hun la vel opp første gangen da hun var 18), Linda Grubben, hun kickboks-dama (som jeg ikke husker navnet på) og Astrid Lødemel, for å nevne noen. Heldigvis vender mange tilbake til gamle takter, mens Sundby velger å være med en gjeng 50-åringer på konkurranse i Syden.

2 kommentarer:

  1. Til og med den eldste jenta hadde vel slått både deg og meg tenker jeg, og jeg er i kjempegod form... :-)

    SvarSlett
  2. Spreke folk - ingen tvil! Jeg er i dårlig form.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...