lørdag

Aulies twitterier

Det er spesielt en ting jeg lurer på i denne noe rare debatten rundt Aulie vs. Vaagland twitter-bilder; hvem er de 50 % som har stemt på Aulie?? Det er jo vel og bra at Vaagland har fått flest stemmer, men det er faktisk ganske mange som har Aulie som sin favoritt. Kan det være gutter som ennå ikke har kommet seg helt helskinna gjennom stemmeskiftet?? Jeg vil anta at folk med sans for både humor og samtidskritikk har lagt igjen stemmen sin hos Vaagland, da kanskje spesielt jenter som er 100% mett og lei av å konkurrere med disse tynne kvinnekroppidealer.

Sjøl er jeg flaska opp på Baywatch, silikon, MacGyver og supermodeller som Cindy og Claudia.Vekta har pendla mellom smålubben og slank, uten at slank er å prioritere. Jeg trur at jenter nå er lei hele slankeballetten og vil tilbake til supermodelltida; forbilder der damer som ser ut som damer. Idealet i dag blir bare stadig mer irriterende og slitsomt. De androgyne modellene på catwalken stavrer fremdeles hule og sultne avgårde på catwalken fordi designere på toppen foretrekker et "guttete" utseende på modellene, et slags merkelig u-landsideal. Derfor er det helt nydelig å se Helle Vaagland flire på twitterbildet sitt, i motsetning til Aulie som bare ser tynn og skummel ut. Ingen tvil om hvem jeg ville ha sittet værfast med i heisen.

5 kommentarer:

  1. Jeg skulle klikke på Helle, men klikka feil...og havna på Aulie. Men har stemt dobbelt på Helle etterpå igjen da ...

    SvarSlett
  2. Jeg synes det var et fantastisk stunt av Vaagland! At "hele" 40 % av stemmene gikk til Aulie, vitner vel bare om at veien fortsatt er lang å gå, når det gjelder kampen mot de vanvittige skjønnhetsidealene og den enorme sexfikseringen av kvinner.

    SvarSlett
  3. Aulie er ikke "tynn". Lenge leve janteloven. Det virker som er mottoet her, igjen.

    SvarSlett
  4. Haha, kanskje Aulies stemmer er folk som bare har trykke feil?!

    SvarSlett
  5. Aulie er ikke tynn, men mager og utrent. For noen tiår tilbake var Marilyn Monroe et sexsymbol, hun var str. 42. Hva har skjedd sia da?

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...