mandag

Småkort

I sommer har det vært en del begivenheter som krever sitt kort. Men grunnet tidsnød og travle tider, så har jeg mang en gang valgt en liten utgave av kortet - med den oppdagelsen at det kan være like tidkrevende som normalt store kort..

Det første kortet blei gitt til ei gave av en onkel som plutselig var kommet til sine første 70. Motivet er ikke ment som en allusjon til en barndom som lengst er forbi, men heller en hyllest til en fyr som i ung alder valgte å flagge heimen og leve et annerledes-liv i USA med motorveier og fastfood (fra den tida det faktisk var en forskjell mellom Norge og USA). Motivet er et klistremerke som er stifta fast på et lyseblått og mørkeblått panel. Bak har jeg festa et bredt bånd fra Nille. Blomsten er bestil hos en forhandler i USA.


Kort nr. 2 kom til i en anledning dåp. Jeg synes ofte det kan være vanskelig å lage kort fordi de i all sin nuppelighet går litt på tvers av hva jeg faktisk liker å lage. Så da jeg begav meg utpå dette kortet, så var det med tanke på å lage noe annerledes - og derfor blei fargevalget noe spesielt med tanke på at det var et spedbarn som skulle ha det. Aller først gjøv jeg på en ferdigprodusert tag med Distress "Stormy Sky" på kantene. Deretter festa fly-tagen på et mønsterpanel og reiv av kanten nederst. Så festa jeg det igjen på et helt gult kartongpanel. Pynten blei et hjerte fra en puncher som jeg festa med stift. Knappa er fra det berømmelige, amerikanske dødsboet (som lukta deretter...) jeg kom over på ebay. Knappene er nå vaska og brukes stadig på prosjekter. Her har jeg bare limt en liten, blå knapp oppå en litt større, gul knapp. Deretter blei navnet på knøttet skrevet nederst - og jeg endte opp med et litt utradisjonelt dåpskort.
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...