mandag

Bussdød

Det er med en blanding av grøss og nysgjerrighet jeg har fulgt denne saka i dag. Ettersom jeg er utstyrt med normale sjelelige evner, så er det trist at en hel familie er død. Det er derimot ikke sannsynlig at alle har dødd naturlig på samme tidspunkt - så det alle lurer på er:  1.) har det vært en gasslekkasje? 2.) eller om en av de fire har hatt et mentalt illebefinnende og dermed gått løs på sine nærmeste?

Uansett vil det ikke være lenge før det kommer reportasjer fra skolekamerater, naboer og andre bekjente om denne saka - som igjen skal kommentere og uttale seg om det som har skjedd. Det kan virke til at journalister jakter på folk som kan øse ut av sin fortvilelse til mediene. Som forhenværende østfolding, så ønsker jeg å sende Fredrikstad en kondolanse - og håper at dere slipper å bli invadert av pågående mennesker med lange linser og store mikrofoner. Noe sier meg at det ikke kommer til å skje.

7 kommentarer:

  1. Det är nog ingen gasläcka, utan man har använt gasvärmare utan tillräcklig ventilation så att halten av carbon monoxide blivit för hög.

    Det är därför alltid viktigt att ha gasvarnare i husbil och husvagn.

    SvarSlett
  2. Det er vel litt tidlig i å spekulere på hva som er skjedd, men jeg synes samtidig det er litt merkelig at det er vold- og sedelighets-avdelingen som etterforsker denne "ulykken". Hvis det er noen ulykke da?

    SvarSlett
  3. Jeg skulle snakke med media slik politimannen gjorde her, så hadde jeg tvunget meg selv til å i alle fall se litt mer alvorlig ut. Mulig at det bare er noe jeg innbiller meg, men det ser ut som at han smiler pent under hele intervjuet. Ikke bra i en sånn alvorlig sak!.

    SvarSlett
  4. Her synser og mener man, akkurat slik en frykter andre skal gjøre - fantastisk!

    SvarSlett
  5. Om det ikkje er noko kriminelt som er årsaka, så er gasslekkasje lite sannsynleg. Propangass er tyngre enn luft, og lekkasje frå ei propanflaske under bussen vil lekke ned og ut - ikkje opp i bussen.

    SvarSlett
  6. Jeg stussa også over at vold-og sedlighetsavdelinga etterforsker saka, Besserwisser.

    SvarSlett
  7. Hvis det er lite sannsynlig ei gasslekasje er årsaka, så tør jeg nesten ikke tenke på hva som har skjedd.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...