søndag

Bursdag med Rivage



I går var terassen full av blide folk som kom for å feire at en har blitt et år eldre. Grilling, sol og markblomster gjør at en kan holde ut i et forholdsvis kaldt land samt at det sosialt å være mange samla samtidig. Det var ingenting å si på gavedrysset, så takk til alle som kom og takk for alle flotte gaver!

Det aller morsomste med presanger er jo at de på en eller annen måte skal tas i bruk. Og  her pleier jeg vanligvis  å være ganske rask med å komme i gang. I år var så heldig å få et komplett velværesett fra Jordans mest kjente hudpleiemerke; Rivage. Der nede satses det stort på gjørme som et velværeprodukt. De putter den elegant på tube og selges som ansiktsmaske for damer i min alder, og eldre, som ønsker å bevare sin ungdommelighet.

Mitt tidligere gjørmebekjentskap sneverer seg inn til låvegjørme hos mamma og pappa på Rømskog som barn. Nå er det heller tvilsomt at den noen gang vil kunne tilby det samme som Dødehavets mineralgjørme, men i konsistens og utseende er den bemerkelsesverdig lik. I mitt eget, lille testlaboratorium la jeg de døde mineralene på i tjukke lag over hele framsida på fjeset og lo litt av at kilden til ungdommelighet kommer nettopp fra...Dødehavet, Etter påføring så det jo mer ut som om jeg skulle en tur ut i krigen enn få vakker og velpleid hud, og mista motet et lite øyeblikk. Men utrolig nok så blei faktisk huden mjukere etter endt behandling. Men det kan være lurt å lukke kjeften i dusjen etterpå, ellers blir du knaskende rundt på Dødehavets mineraler i timesvis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...