lørdag

Dampende Louisiana

Det å spille inn vampyrfilm/serie sammen er reine matchmaking-foretaket. Kristen Stewart og Robert Pattinson har allerede holdt hender i årevis - og jammen har ikke Anna Paquin i 'True Blood' gått hen og gifta seg med sin mannlige vampyrpartner, Stephen Moyer. Det er jo søtt på et vis. Og henger sikkert sammen med at når en ser bare de samme menneskene dag ut og dag inn på et filmsett - så er en dømt til å forelske seg til slutt. 



Jeg er altså i gang med mitt siste vampyrprosjekt. Svart sørstatshumor, en god del mer rampete vampyrer enn de som finnes i Twilight (og ikke minst; de glitrer ikke) samt at de har et hjerte som slår og blod i årene. Det med glitter og støv er småsjarmerende i Meyers ufarlige univers i Forks, men ville ikke fungert i svette og mørke Louisiana - der dampen står fra bakken og luftfuktigheten drypper fra trærne. 

Ellers så er svært begeistra for Anna Paquins innsats som den uredde sørstatsjenta Sookie - som hamler opp med både det ene og det andre. Hun har Jane Eyres skarpe tunge og et høgt utvikla emaptinivå og en skarp rettferdighetssans. Både vampyrer og venninner for gjennomgå etter tur. Der Bella elsker vampyren sin, så kjefter Sookie på sin.  




1 kommentar:

  1. Jeg liker True Blood, men jeg synes det kan bli litt for "fælt" til tider jeg da he he. Liker Twilight, men bare bøkene. Filmene er ok og går an, men jeg har sett bedre:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...