torsdag

Kontaktstøtte

KrF fremma forslag på makstid i barnehage på 9,5 time hver dag for ei tid tilbake - og blei grundig nedstemt i Stortinget denne uka. Nå er jeg helt sikker på at det er en del foreldre som ville blitt hårløse av ei slik ordning - særlig hvis en har pendling på programmet. På den annen side så skal en heller ikke se bort fra at enkelte foreldre synes at barnehagen er veldig komfortabel - og lar kanskje barna være der noe lenger enn hva som strengt tatt er nødvendig. 


Uansett - Aftenposten slo opp nedstemminga voldsomt i gårsdagens avis. Kristin Halvorsen uttalte seg, og mente at dette med lange barnehagedager er et problem som ikke eksisterer (sjøl om statistikken peker i en litt annen retning med sine 19 %), mens stortingsrepresentant for KrF Øyvind Håbrekke påpekte at dette er et problem av en viss størrelse og etterlyste  fleksible løsninger i form kontaktstøtte. Jeg er litt usikker på om hva politikeren legger i akkurat det begrepet, og muligens er det en gammel kjenning som det siktes til - men i prinsippet så hadde kanskje dette vært ei god ordning og en ny KrF-sak? Økonomisk støtte til alle barn med for lite voksenkontakt. Plutselig ville barnehagene opplevd en kraftig pågang av hentevillige foreldre. 

2 kommentarer:

  1. Kontaktstøtte? Nei, det vet jeg ikke hva er.

    Holder du oss oppdatert? ;)

    SvarSlett
  2. Jeg måtte fnise litt da jeg leste om kontaktstøtte i avisa. Men jeg skal følge opp saken, hehe!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...