onsdag

Skremselsagurkene

Da er det sommertid og de virkelig store nyhetene venter nok til høsten før de lar høre av seg. Det foregår en interessant rettssak mellom Robert Hedvik Helmersen og bygårdeier Kenneth Sandvold. Helmersen fikk en diger isblokk i hue, i mars i fjor. Forsvarsadvokat Cato Schøitz er selvfølgelig med i på tiltales lag - og det blir spennende å se hva som blir utfallet. Det jeg ikke helt forstår er hvordan det kan være tvil om at isen kom fra? Jeg mener, isen har vel for vane å falle rett ned? Har da aldri hørt om is som hopper fra tak til tak. 


  Eller leser jeg at det er flått i år også, og at de er farligere enn noen gang. Jeg har heldigvis bare blitt bitt av mygg og dynger av knott i mitt liv. Samt en sinna veps en sjelden gang, men ellers pleier sommerhalvåret å gå rolig for seg på insektfronten. Verre kan det være med føflekkreft, som er den andre store saken denne uka. Atter en gang har jeg gått over mine brune skjønnhetsprikker. Jeg er av den heldige sorten som har en del skjønnhetsprikker, og derfor er det jo litt ekstra arbeid med å ta godt vare på dem. Men i år som tidligere så befinner jeg meg ikke nevneverdig mye i sola, så de blir ikke akkurat disponert for farlige UV-stråler mer enn hva som er høyst nødvendig. Mulig at jeg lever litt lite farlig.



1 kommentar:

  1. Æsj, du kan være glad du ikke har stifta bekjentskap med flåtten. Æsj og æsj igjen.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...