tirsdag

Look Back


Gjett hvem som var på forsida av både VG og Dagbladet i dag. Jo, Tone Damli Aaberge med svart BH og hvit skjorte. Årsaken er slippet av den nye låta si går; Look Back. Men alt oppstyret har ikke vært om låta, men om at hun vrir seg rundt på et møbel, har mye trutemunn til kameraet og sitter naken i et badekar.Det er ingen tvil om at de fleste jentene her til lands blir grønne av misunnelse. For jenta ser ut som en gudinne! Mye hår, slank, trent, brun og et over normalt vakkert ansikt. Og en veldig snasen BH. Det skal hun ha. Og alle som sier noe annet om Sogndalsjenta Tone veit at de ljuger.


Poenget er ikke å motsi at hun ser fantastisk ut. Men poenget er at jeg har sett det før. Det finnes tusenvis av jenter som har gjort samme pakka. Den samme ålinga, det samme sexy blikket inn i kameraet, de perfekte styla uttrykket og en velpolert platthet som gjør alt så inmari kjedelig. Redaktør i Cosmopolitan, Ingeborg Heldal, hyller Tone Damli Aaberge for å vise et nytt og voksent uttrykk, og at det er greit at hun spiller på sex fordi hun har blitt voksen. Men kjære Heldal, dette har da Aaberge gjort en stund allerede. Hvem husker ikke en viss rosa, superkort og supersexy kjole under MGP for noen år tilbake? 


Tenk om Tone kunne gjort en Lady Gaga; våget å være stygg. Våget å provosere på tvers av samfunnets idealer om skjønnhet. Men jeg antar at det ikke passer med imaget. 


Les også:


8 kommentarer:

  1. Det rare er at det alltid er jenter som selger kroppen slik i musikkvideoer... Mens store gutter og andre gutter er dekket med store tskjorter og store bukser....

    Latterlig syns jeg. Tre heller en mini bikinitruse på gutta, og la jentene gå med digre klær til en forandring...

    SvarSlett
  2. Hør, hør! :)
    Vi trenger absolutt flere som våger å være stygge. Og det går da an å spille på sex uten å vise vise fram de posisjonene, kroppsdelene og ansiktsuttrykkene som vi ser hver dag. Jeg mener, vi ser "light-versjonen" på undertøysreklamene på t-banen og bussen. Det er ikke banebrytende å følge den trenden. Det er kjedelig. Vi trenger nye frontfigurer, de som tør å vise seg fram på en mindre normal måte. Folk som tør å skille seg ut. Beklager, Tone Damli Aaberge, du blir bare en av mengden nå.

    SvarSlett
  3. Helt enig...
    Det blir litt kjedelig og ikke minst overfladisk.
    Hva om dama kunne komme med noe hun virkelig kunne STÅ FOR om 20-30 år heller enn en haug med P4-pop og masse hud??
    Gå litt utenfor normen og tørre å ikke være så "Barbie" hele tida.
    For min del, så liker jeg artister jeg kan identifisere meg med... artister som fremstår som ekte.
    Adele f.eks. virker ekte og gir et inntrykk av at man faktisk kan sette seg ned og prate med henne og hun ville hatt vettuge ting å komme med...

    PS:
    Du som lærer... hvordan stiller du deg til Nynorsk?
    TDA har jeg null og niks til felles med... I allefall ikke slik som hun framstår

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg elsker Adele. Bokstavlig talt. Hehe!! Nynorsk har jeg et veldig romantisk forhold til. Har kjøpt meg hipstertruse. Yay!

      Slett
  4. Og da er det vel på tide at jeg hiver meg med i diskusjonen... Jeg er virkelig ikke særlig moralsk av meg, så jeg gir beng i påkledningen. Videoen er elendig, og det er fordi den ikke forteller en historie. Det er bare bilder til sangen. Om elevene mine i niende hadde laget video til en sang og det var dette det endte opp med, så hadde det ikke blitt en karakter over middels.

    - Pinlig, tenkte jeg. Og så tenkte jeg at det er pinlig for dem som står bak henne også. Ingen historie. Jøss. Differansen mellom denne og Gabrielles Ring meg-video er stor, og det er definitivt nybegynneren som har flinkest folk rundt seg.

    SvarSlett
  5. Hehe, så fint at du hiver deg på inne hos meg da! Alle musikkvideoer trenger jo ikke å fortelle en historie, men hun blir bare en bleik kopi av alt annet som finnes. Og ja, det er pinlig.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...