lørdag

Ok? Var det disse vi virkelig ville ha videre?


Ok. Det var en rimelig variert bukett som gikk videre til MGP-finalen. At Nora Foss Al-Jabri skulle kvalifisere seg var kanskje ikke en stor overraskelse, hun sto øverst på alle bookinglister. Sjøl mener jeg melodien er for kjedelig og kommer aldri til å nå opp i den internasjonale finalen. Men jenta er utrolig vakker, synger vakkert og hadde den vakreste kjolen. 

De to andre som kvalifiserte seg hadde jeg ikke videre sans for. Reidun Sæther har brukbar stemmeprakt, men låta minner om et armenisk popbidrag. Ei østblokklåt som bærer preg at noen plutselig oppdaga popmusikken etter kommunismens fall. Bare pøs på med alskens lyder, liksom. The Carburetors oppfatter jeg som harry, og ikke stort mer enn det. 

Veldig synd at Lisa Stokke ikke gikk videre. Hun hadde fortjent det med den kjolen (hun viser faktisk fram trusa si på tv!). Milde måne for en splitt! Ellers er Lisa veldig flink til å synge. Men det visste vi jo allerede. Ellers var det det hele noe anonymt låtmessig. Ikke Rolf Løvland-nivå på noe så langt. 

Les også: 

2 kommentarer:

  1. Jeg var på noen spillkveldgreier og så ikke MGP-greiene i går, men jeg har lytta til sangene og sangen til Nora Foss Al-Jabri er en av de få sangene jeg har likt av norske bidrag i år så jeg er glad den gikk videre. Den minner meg litt om ymse maltiske disneyske bidrag av den typen jeg alltid har det med å heie på, men som ikke alltid pleier å gjøre det så bra.

    SvarSlett
  2. Nora er skjønn, så hun burde definitivt gått videre. Ikke like begeistra for Reiduns bidrag.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...