mandag

Moccamaster


Voldsomt til leven det blei i musikkbransjen i helga, gitt. Jeg satt fredelig på Twitter og ante fred, helst ingen fare, da det plutselig eksploderte med kommentarer fra kjendiser og hvermansen. Hissigst var vel helst kjendisene, der Norges supreste par, Tone Damli og Aksel Hennie, oppfordra til fik og flathånd. Nå blei det heldigvis ikke håndgemeng, men en øl blei servert i fra oven fra en tydelig full anti-rasist i Kaizers. Hva hadde han med saken å gjøre, liksom??  Som et troll i eske sto han plutselig der med glasset høgt heva og klar for å tømme flytende væske i knollen på Blokkhus. Det var jo gjervt gjort må jeg si. Ellers bør nok Tone tråkke litt forsiktigere i fik-laveret sitt, hun blei beskyldt for rasistiske utsagn ved bruk av ordet 'pakkis' for noen år tilbake. Oups. 

Plumbo dro en veldig dårlig spøk. Eller, hvis det hadde vært Linn Skåber som hadde sagt det samme, så skal en ikke se bort i fra at hun hadde sluppet unna både øldynking og buing. Så dette handler like mye om timing og hvem en er. Plumbo er ikke komikere, og det trur jeg de har skjønt. Så får saken tidenes rakket i rompa når mediene offentliggjør hva Tshawe har kalt Lars Erik Blokkhus på bakrommet, og det er et ord som jeg virkelig håper han ikke bruker ofte. Helst aldri. Men det er jo her hele himmelfarten starter. Fordi mens Blokkhus er i full gang med å legge seg pannekakeflat og beklage, så har Tshawe på kort tid fått bevist at han er ikke stort bedre sjøl, kanskje langt grovere enn Blokkhus. Og det er her jeg tenker; Hadde det ikke vært lurt og venta BITTELITTEGRANNE for å se om det kom en beklagelse før en hamrer løs, Tshawe?? Og er det ikke lurt å velge sine ord med litt omhu? Ikke bare snakke i affekt? Det var en klønete spøk fra Blokkhus, men det var like klønete håndtert av Tshawe i etterkant. 

Hele opplegget blei som en barnehage for voksne. Når noen sier noe dumt, så klinker vi til med spaden som eneste logiske metode. Helst før de voksne kommer. Jeg trur ikke Plumbo er noe mer rasistiske enn Madcon er kvinnefiendtlige. Men han med ølen skjønte jeg ikke poenget med. 

Les mer: 





4 kommentarer:

  1. Det var altså voldsomme greier, den ene værre enn den andre værre enn den tredje og så var vi tilbake til begynnelsen igjen. Perfekt beskrivelse, barnehage for voksne!

    SvarSlett
  2. Han med øllen trur jeg bare var sur... Kaizers var jo tross alt nominert i samme kategori og hadde høy selvtillit på seier etter masse P3 spilling... Jeg tror han bare tok den muligheten han fikk til å hevne tapet...

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe måtte det være! Han hadde jo ikke noe med den saken å gjøre i det hele tatt. Tulling.

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...