søndag

Orklandia


Ettersom jeg har fått alle orkideene mine til å blomstre på nytt, så har jeg herved premiert meg sjøl med en ny plante av samme art. Grunnen til at disse overlever hos meg er fordi jeg: 1.) Mishandler dem 2.) Mamma nødvanner dem innimellom 3.) Vinduskarmer. Denne gangen har jeg også spandert på meg en orkidepotteskjuler, ettersom dødelighet går ned ved bruk av slike. Jeg er usikker på hvor snasent lyelilla potterskjuler i glass er, men det viktigste her er tross alt plantas velbehag. 


Har forøvrig gått forbi blomstebutikken på Byporten ved flere anledninger den siste tida. Og der harde BLÅ orkideer! Riktignok dobbelt så dyre, men veldig flotte. Men kanskje litt vanskelig å håndtere interiørmessig? Og kanskje en smule genmodifisert?  Uansett, jeg har herved påtatt meg frivillig et nytt ansvar for en grønn vekst. Verden er forunderlig. 


Les mer: Orkidespesialisten 
Les mer: Hvordan tar jeg vare på en hortensia? 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...