tirsdag

5-åringen som hadde smakt vin

Da er det på tide å fylle opp kontoen med noen herlige barnesitater igjen. Dette sitatet er mellom en 5-åring og mora hans, og de skal gå i gang med å spise middagen sin. Menyen er fiskeboller og rødt saft i glasset. Og det er i den forbindelse at den lille får assosiasjoner. 

Gutt: Jeg har smakt vin en gang, jeg! Det smakte som brus. 
Mor: Ok? Hvor fikk du servert vin, da? Trur ikke du har fått det hjemme...
Gutt: I barnehagen. 

Her er det noe muffens. Det er riktignok mange gårdsbarnehager her til lands, men det er vel et lite stykke igjen til vi har vingårdbarnehager. Ikke har jeg hørt om barnehager med hemmelige vinkjellere, heller. Så hva 5-åringen fikk i glasset er litt uvisst, men han var i det minste helt sikker på at det var vin. 

Les også: 


2 kommentarer:

  1. Hihihi,så herlig:D
    Jeg kom til å tenke på to av mine nieser som klippet seg selv da de var ganske små. De klippet seg godt,for å si det sånn,hehe,søsteren min fikk aldeles sjokk da hun våkna og så de to skamklipte jentene;) Bestefar trådde til og pyntet på fadesen så godt det lot seg gjøre,... med en sånn klippemaskin:D
    Da jentene kom i bhg,spurte de noe sjokkerte tantene selvfølgelig hvem som hadde klippet de,og naturlig nok ble svaret "bestefar":D
    Det har jeg humret over mange ganger,kan man si;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha!! Alltid lurt med en bestefar ;)

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...