mandag

Kreative prosesser


Da jeg jobba som lærer på Runni ungdomsskole, så fikk jeg den store gleden av å være med på en times seminar med Stig Hjerkinn Haug, en av mennene bak ideselskapet Stigogstein. Han tok til seg mellomnavnet Hjerkinn for å huske stedet hytta lå og har i ei årrekke jobba med HVORDAN skape foraer for gode ideer kan klekkes ut. Under seminaret gjorde han meg oppmerksom på hordene av folk som går inn under idedrepere, og at istedenfor å si 'ja, men...' når noen kommer med en ide - så er det langt lurere å si: 'Ja, OG....!!'. Jeg digger å være i kreative prosesser. Å klekke ut lure ting sammen med andre. Og hver gang noen hopper på meg og sier at ideen min er dårlig, så tenker jeg; 'Ok, da får jeg bare justere den litt!' Men jeg legger meg ikke på ryggen og erklærer både ideen og meg for død av den grunn. Hah!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...