fredag

#ammetåke

Måtte reise hjem uten sokker. #oups

På Twitter har jeg oppretta en egen hashtag for ammetåke. Den er ment som en trøst for andre susete barseldamer, men også for å dele litt med omverdenen av den hverdagskomikken som plutselig får fart på seg ved at en ny unge dukker opp i livet.  Dagene mine består av følgende:

1.) åssen en baby fungerer
2.) få nok søvn
3.) unngå de altfor store blemmene generelt sett

Men ammetåke er faktisk et reelt begrep. Jeg er usikker på om det henger sammen med ustabile hormoner eller insomniatilstander, men mistenker sterkt en kombinasjon. 

På mandag måtte jeg en tur på Aursmoen skole. Og da må jo nødvendigvis kråkebolle være med. Behovet for et stellerom blei etterhvert prekært, så jeg blei hastig dytta inn på skolens handicap-wc/vaskerom. Der fikk jeg en vaskemaskin til stellebord, og ett dusin glasshåndklær og to stive grillvotter som selskap.

Ungen måtte igjennom et helskift med det resultatet at vi dro hjem igjen med ti småtottiser vitende omtrent i friluft. Sokker var ikke å finne i stelleveska. Ikke strømpebukse, heller.

Andre #ammetåke den siste tida har vært:

- Kjøre over Aursmoen med bagasjelokket på bilen vid åpent. Håper ingen jeg kjenner så meg.
- Forsøk på å fylle bensin på en allerede full biltank. Skapte både frustrasjon og irritasjon fordi jeg var overbevist om at det var noe galt med pumpa.
- Steller meg rett bak bestefars raskt ryggende bil for å hindre ham å bulke med min dyrebare Skoda. Kunne fort blitt sandwich.
- Går inn i feil leilighet da jeg skulle til svigers. Gikk ut av heisen i feil etasje og befant meg da plutselig i en fremmed gang med en noe forskrekka, eldre dame som lurte på hva jeg dreiv med i leiligheta hennes. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...