onsdag

Christiane tar en Baluba!

Etter ei lita nødvendig pause, så var jeg tilbake i teatermanesjen i dag. Hvilken travel dag; først kaketårn, så barselsuppe på Stassjon og til slutt samling i Balubateateret! Wow. I morgen må jeg sove og bare gjøre ingenting, trur jeg! 

Baluba fikk besøk av Christiane Lier Dahl i dag, og hun lærte oss om hvor viktig lavstatusrollene på scenen er. Det er litt morsomt, men Christiane og jeg gikk i samme klasse på ungdomsskolen. Og der hadde vi den gangen et valgfag som het drama, og vi satte opp et ganske merkelig dukketeater om livet inni en maurslukermage (!). Poenget mitt er at allerede da viste Frk. Lier et teatertalent og en kreativitet som jeg bare kan se langt etter. Men desto hyggeligere var det å ha henne på besøk i Baluba i kveld! Hun er i dag utdanna teaterpedagog. 

Om to uker kommer instruktør Heljar Berge til Baluba. og det blir litt i overkant spennende. For det første så skal han ha et fire timer langt skurkekurs med oss, men over jul skal han være instruktøren vår på helbasis. Baluba starter produksjon i januar, og Heljar blir den første instruktøren teateret benytter. Og mannen er kjent for å være lynende flink! Til og med kolleger på BVS skryter av innsatsen hans som skurk i Gråtass-filmene. Så nå bare ligger vi på lading fram til neste onsdag! 

Baluba har egen blogg og facebookside. Og det er skikkelig trivelig om du har lyst til å følge med på hva som skjer med oss der! Vi legger ut bilder og annet snask (og info.) der. Her er linkene: 




Det instrueres! Flink pedagog. 


Yvonne og  jentene følger med!


Vi lærte også hvor viktig det er med applaus!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...