fredag

So you have no erection then?

(Men kan han prompe??)

Denne kom sneiende inn på facebooksida mi i går, og jeg holdt på å ramle av stolen i et reint fniserianfall. Etter at jeg stifta bekjentskap med Twilight på masterstudiet, så har liksom fascinasjonen hatt ei bratt kurve retning oppover. Men det betyr ikke at det er mulig å være kritisk til tekstmaterialet, og denne bildekollasjen tar en heller ulogisk vampyrside med en god porsjon humor.

Og det er visse logiske brister med vampyrkarakterene i Twilight. Jeg har for eksempel lenge lurt på om Edward Cullen kan prompe? Eller om han har dårlig ånde? Jeg ser også for meg at Bella, som menneske, har stort potensial for begge deler, men at vampyrnaturen har visse utfordringer på enkelte felt. Det gjelder definitivt  ereksjonen. 


This picture collage appeared on my facebook page yesterday, and it started a giggle rush from my side. After I got aquinted with with Twilight on my master. It is possible to be critical to vampire literature, however -  and I really like this humourous approach.

And there are severla logical shortcomings in Twilight. I've for a long time wondered if Edward can fart? Or if he has a foul breath? Bella as human is no doubt capable of both.. There is no doubt that the vampire nature has sudden challenges when it comes logic. Not at least the erection part. 


9 kommentarer:

  1. Hvis han kan....så må det da bli en støvsky? Eller?

    SvarSlett
  2. @Osloskånskan: Og der fikk jeg et skikkelig merkelig bilde inne i huet mitt! Haha! Godt poeng.

    SvarSlett
  3. @Ramme Alvor: Må gøye litt med Twilight også! Premiere 18.november. Wuha!

    SvarSlett
  4. HAHAHA...
    Han glefser jo innpå Pizza i førsteboka og kake i fjerdeboka så NOE fordøyelse må jo være i funksjon... og han puster...
    Men uansett så er det jo "søt"pust når han puster på Bella så jeg mistenker at han gafler innpå med tic-tacs...
    men det der med seksualfunksjoner har irritert meg littegrann..
    Jeg mener... Han tasser rundt i bok 1,2 og 3 og erter og fniser av Bella for hennes ustyrlige hormoner. men trenger man ikke hormoner for både å bli forelska og for seksualfunksjonen? og ikke minst.. er ikke hormoner en stor del av spermproduksjon? så hvor kommer hybrid-ungen fra?
    Jeg mistenker i det stille at Jacob har noe rohypnol på luringa... Han skal i det minste fungere på et kjøtt/blod nivå...
    men dersom man ser bort fra hormoner og alt slikt og antar for arguments skyld at ungen er Eddie sin... og hun vokser opp og gifter seg med Jacob.. hva slags Freak-unger får de to? snakker vi heftige søskenslosskamper mellom vampyr og varulv genene eller?

    SvarSlett
  5. og så kom jeg nettopp over denne.. Jeg tror ikke jeg har ledd så mye på leeeeeenge!
    Vi snakker treffende synopsis!
    Jeg sitter fremdeles og fniser...

    SvarSlett
  6. Han trenger vel egentlig ikke å puste, men gjør det for at da blir han mer human-like?? Det der med spermproduksjon fikk en litt komisk vending i en diskusjon her inne da jeg lurte på om det egentlig bare kommer støv ut av tuten. Men vi kan godt la den ligge altså, hehe.

    Renesmee og Jacob bør definitivt ikke få barn. Aiai. Godt at Meyers ikke har skrevet den boka.

    SvarSlett
  7. hahahahahahha!
    stilig konversasjon.

    Whitebite;)

    SvarSlett
  8. Hehe! Trur neppe det er noen fjortisjenter som liker tulling med emnet, men vi litt eldre gjør det! Hvorfor er du anonym...??

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...