Gjett hvem som var på forsida av både VG og Dagbladet i dag. Jo, Tone Damli Aaberge med svart BH og hvit skjorte. Årsaken er slippet av den nye låta si går; Look Back. Men alt oppstyret har ikke vært om låta, men om at hun vrir seg rundt på et møbel, har mye trutemunn til kameraet og sitter naken i et badekar.Det er ingen tvil om at de fleste jentene her til lands blir grønne av misunnelse. For jenta ser ut som en gudinne! Mye hår, slank, trent, brun og et over normalt vakkert ansikt. Og en veldig snasen BH. Det skal hun ha. Og alle som sier noe annet om Sogndalsjenta Tone veit at de ljuger.
Poenget er ikke å motsi at hun ser fantastisk ut. Men poenget er at jeg har sett det før. Det finnes tusenvis av jenter som har gjort samme pakka. Den samme ålinga, det samme sexy blikket inn i kameraet, de perfekte styla uttrykket og en velpolert platthet som gjør alt så inmari kjedelig. Redaktør i Cosmopolitan, Ingeborg Heldal, hyller Tone Damli Aaberge for å vise et nytt og voksent uttrykk, og at det er greit at hun spiller på sex fordi hun har blitt voksen. Men kjære Heldal, dette har da Aaberge gjort en stund allerede. Hvem husker ikke en viss rosa, superkort og supersexy kjole under MGP for noen år tilbake?
Tenk om Tone kunne gjort en Lady Gaga; våget å være stygg. Våget å provosere på tvers av samfunnets idealer om skjønnhet. Men jeg antar at det ikke passer med imaget.
Les også:
