mandag

Høgt blodtrykk

*ring*ring*ring*

-  Hallo, det er Karianne?
-  Hei, det er fra legekontoret.
-  Ja..?
-  Vi må sjekke blodtrykket ditt et helt døgn. Kan du komme hit på onsdag og få satt på maskinen?
-  Har jeg høgt blodtrykk?!?!
-  Nei, legen trur ikke det.
-  Men hvorfor skal jeg da sjekkes for høgt blodtrykk?!
-  Fordi forsikringsselskapet ditt trur at du har det.

......og slik kom det i stand at jeg måtte gå med blodtrykksmåler et helt døgn forrige uke. Med en litt møkkete bandasje rundt armen og en ledning tredd rundt hele kroppen, dro jeg avgårde på forelesning i håp om at dagen skulle framgå forholdsvis normalt.  Men maskinen satte i gang sitt forhåndsinstilte arbeid omtrent fire ganger i timen, hvilket medbrakte en del susing og romling, og en veldig stor biceps på venstre overarm. Og med ledninger tytende fram overalt minna jeg mer om en karakter fra Star Wars enn en masterstudent på HiO. Fra kl. 12.00 og fram til 15.00 trykket litt unormalt høgt, ellers greide jeg meg bra.

Slik går det når forskringsselskaper skal legge seg opp i blodtrykksmålinger gjort for over fire år sia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...