lørdag

Slakt eller hyllest

I påska har jeg hakka og gnudd om hverandre på en artikkel på studiet, og på onsdag sendte jeg inn et utkast til det som kan arkiveres under 'vampyrlektoren'. Ei lang avhandling om fantasylitteratur med hovedfokus på vampyrene i fra 'Twilight' og 'The Vampire Diaries'.

Erfaringa mi på masterstudiet er at en enten får slakt eller hyllest i disse tilbakemeldingene, og jeg har opplevd begge deler. Nå hadde jeg ikke i min villeste fantasi drømt om at veilederen skulle være så snar til å gi tilbakemelding, spesielt med tanke at vi befinner oss midt i ei høytid. Men her sitter jeg da, med beskjed om at veilederens notater gjærende på emailkontoen min - og med ei blanding av uvilje og nysgjerrighet putrende i magen på om jeg skal åpne eller la være.

5 kommentarer:

  1. Jeg regner med at du har åpna nå...?

    SvarSlett
  2. Det er alltid best å hoppe ut i det med beina først, ellers kan en aldri vite hvordan fallet blir!
    Vampyr litteratur er desverre ikke stuerent. Det samme gjelder annen demonlitteratur, drager og sort attitude... Trust me. Been there, done that.Er de kritiske er det fordi de er trangsynte og er redd for monstre under sengen. Tema du argumenterer skal være irrelevant, det er argumentasjonen som er gjeldende. Er det en ting de ikke kan ignorere så er dine skribentevner - de er suverene!
    Alle ti tommeltotter opp for deg!!!! Jeg har stor tro på dine evner!OG jeg synes du er driiiit tøff som har valgt det tema du har valgt!

    SvarSlett
  3. Regner med at du har sjekket og at det var fine tilbakemeldinger.

    SvarSlett
  4. Åpne da ;)
    Fortell......
    Klem:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...