fredag

Optimal eksponering

Blender, lukker..

Da har jeg vært på fotokurs. Jeg har lært at det er balansen lukkeren i kamerahuset må samspille med blenderen i linsa. Mitt kamera har ikke godt nok blenderåpning, slik at jeg må kompensere enten med iso eller blits for at bilde skal bli lyst nok. Skjønte du dette? Jeg skjønner det nesten. 

Målet for mitt vedkommende er egentlig å kunne begynne å bruke kameraet mer manuelt. Fordi det er så dørgende kjedelig å bare å trykke på en knapp. Jeg vil skjønne litt mer av det som foregår inni kameraet. 

Ellers er jeg fremdeles veldig god på å fotografere med iPhone. Alt til sitt bruk. 

Anbefaler alle å ta en kikk innom kursholder Guro Skjelderup for å se hva hun får til med kameraet. 

Ciao! 


bilde.JPG
Dro på kurs med flatt batteri.
Jeg fotograferer med iPhone.
Man tager hva man haver. 

3 kommentarer:

  1. Så gøy med fotokurs! Eg gledar meg til å sjå masse fine bilete framover!

    Min iPhone tek dårlege bilete, så synd sidan den alltid er i nærheiten.

    SvarSlett
  2. Jeg kan gjerne gi deg gode råd :)

    SvarSlett
  3. @Propelle: Jeg skal legge ut nytt foto nå! Av et lys. Øvelse gjør mester!

    @Rune: Har sendt deg mail! Jeg trenger linsetips.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...