fredag

Ba-donka-donk


Jeg lurer litt på hvordan tv-serien 'House' har sluppet unna radaren min, fordi den er noe av det bedre som har vært på skjermen de siste åra. Mulig jeg har vært for opptatt med blodtørstige vampyrer i ulike sammenhenger og har bare stengt av alt annet. Eller bare vært veldig sløv når det gjelder tv-serier generelt. Egentlig har jeg bare gjespa høgt av andre doktorserier som 'Grey's Anatomy' og 'Private Practice'. For mye kliss, for mange hvite frakker og vanskelige sjukehusord.

'House' er forsåvidt også hvite frakker og mange fagord, men i tillegg finnes det en skikkelig bøllete lege der som løper inn på operasjonstua for å hoste på en pasient som han mener ikke skal opereres. Dr. House sjenker en annen pasient ved å la ham drikke sprit fra uringlass, og han lapper til en tredje med stokken sin. Alt for å stille riktig diagnose, tross utradisjonell metoder. 'House' er en oppsiktsvekkende munnrapp amerikansk tv-serie med stadige sarkastiske og ironiske replikkvekslinger. Mye humor, mye alvor og mange merkelige sjukdommer.

Han som spiller bøllelegen House heter Hugh Laurie og befinner seg for øyeblikket på topp tre-lista over mine favoritter. Langt foran Brad Pitt, men sammen med Colin Firth og Trond Espen Seim.

Dette intervjuet Laurie gjør med Ellen er helt fantastisk! Mannen er til vanlig ikke veldig offisiell, og løper ikke ned talkshow-studioer, men møtet med Ellen er på en måte to komikere som møtes og har glede av å leke sammen.

Jeg sier bare; Ba-donka-donk!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...