mandag

Klippekort på Kongsvinger sjukehus

På fredag gjorde jeg to ting;

1.) Fulgte Øygard-rettsaken
2.) Ny gravidsjekk på Kongsvinger sjukehus

Mitt store håp for dagen var å få fart på sakene. Jordmora trua riktignok med å legge meg inn, men ikke fordi at det skulle bli noen fødsel - men fordi hun ville at jeg skulle hvile. Jeg protesterte høglydt: ingen hviler i de sjukehussengene der (det kan du lese mer om her!) og det sa jeg rett til henne. Da begynte dama å prate om å gi meg beroligende tabletter, slik at jeg skulle få sove i ei vond sjukehusseng som er så smal at en kan ramle ut av den når som helst. Heldigvis hadde jeg legen på min side, og han bare overhørte skvalderet fra jordmora - og sendte meg hjem igjen.

Jeg hadde heldigvis selskap med meg til distriktssjukehuset. Og det var ikke ringere enn min far! Mannen med sixpence, sølvgrå Toyota stasjonsvogn og kaffekopp fra Statoil. Et minneverdig sitat fra dagen der inne var hans spørsmål til jordmora om de ikke bare kunne 'sprette ut denne ut ungen'?!

Det blei ikke noe utspretting, så far og datter blei sendt i retur til sine respektive bygder. Med en kort rast på bensinstasjonenen, så fikk vi oss litt Cola, pølse og en rimelig doven kebab.

Utålmodig bestefar

Kebab

Les mer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...