fredag

Krokodille-sushi

Krokodille og kenguru
Etter at Hellstrøm sa på TV at han gav leverpostei til bikkja si, så har jeg nesten ikke rørt det pålegget. Under forrige helgs opphold i København  (les mer her eller her!)blei det ikke mye hermetikkpostei, men heller kenguru og krokodille. Jeg aner ikke hva Hellstrøm mener om det, men synes sjøl at jeg var i overkant tøff som bestilte krokodille på den australske resturanten Reef 'N Beef rett utafor hotellet vårt. Sånn umiddelbart kan jeg si at det er noe jeg kommer til å bestille igjen, ikke fordi det var så vondt, men fordi at karry er en krydderfavoritt. Kjøttet var hvitt, med en konsistens som kylling og en smak som...*eh*...krokodille.

Godsaker som skal spises med pinner
Ellers prøvde Maria og jeg oss på en ikke alldeles liten sushi-ekspedisjon. Sushi and Sticks er en småtrendy resturantkjede som vi greide å tigge til oss et bord på lørdagskvelden. Resuranten har tilhold i 12.etasje på Tivoli hotell. Du kan velge om du vil ta trappa eller heisen, belønning for å trene seg opp til herlighetene er gratis laks. Maten var forøvrig av ypperste klasse, vi spiste på golvet (det var hull i gulvet) - noe som gjorde at servitørene nærmest krabba rundt. Rå fisk er rå fisk, men det blir på samme med lutefisk; det er tilbehøret som virkelig setter smaken. Som f.eks. wasabi.




Senge-piknik

En siste smaksopplevelse henta vi inne på Agnes cupcake bakery, vi holder tradisjonen oppe fra i fjor med å teste ut cupcakes (forrige gang var vi innom Magnolia i NYC). Det blei en liten cupcale-piknik på senga hjemme etter en lang dag traskende rundt i gatene. Ingenting smaker bedre enn et lite sukkersjokk da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...