fredag

Black Carrey

Ryktet sier at Natalie Portman måtte gå ned ti kilo for å spille ballerina i 'Black Swan'. Det synes jeg er en ganske uhyggelig tanke, og så for meg at denne filmen ville bli to timer med anorektiske strutteskjørt. Riktig nok var Portman tynn, men hun var heldigvis ikke bare tynn, det var også kommet på plass ei rekke ballerina-muskler - noe som absolutt gjør seg i en slik film, og jeg kunne slappe mer av.

Ballett har aldri vært min greie, men Portman har alltid vært min greie. Så jeg gikk på kino for å se henne, ikke for å nyte vakker dansekunst. Heldigvis var det et par andre skuespillere med som bidro til at filmen ikke blei ei rosa bløtkake; nevner hastig Vincent Cassel og Mila Kunis. Også handler jo heller ikke filmen først og fremst om ballet, men om å ønske noe så voldsomt at en blir sjuk av det.

Var heller ikke overstadig begeistra for visse science fiction-aktige elementer som dukka opp her der. Men ellers var det to tomler opp!

Synes forøvrig Jim Carrey har gjort tidenes morsomste ballerina-parodi på 'Black Swan'. Jeg lo så jeg trilla av denne:

3 kommentarer:

  1. Som liten ville jag lära mig dansa balett, fick inte för det var dyrt. Senare ville jag dansa jazzdans men då var jag student och det var för dyrt ... dansa är härligt!

    SvarSlett
  2. Ha ha, er færdig af grin! Jeg er vild med Jim Carrey men det her var nyt for mig.

    Cool blog!

    SvarSlett
  3. Dans er fantastisk! Jeg skal forsøke zumba i morgen for første gang. *hjelp meg* Jim Carrey gjør en alldeles nydelig tolkning av the black swan. I love that guy! Tusen takk for koselig kommentar, Heidi. *smil*

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...