fredag

The Tourist


Denne filmen kom i hus bare på grunna av èn ting; Johnny Depp. Og som vanlig leverer fyren varene, og gjør egentlig filmen bedre enn hva den egentlig er. Målet er å lure leseren i beste Jo Nesbø-stil, der du helst ikke skal skjønne plottet før i siste scene. For min del så skjønte jeg plottet ganske så tidlig, men det gjør ingen verdens ting når Depp glitrer som en halvnerdete matematiker gjennom hele filmen. Angelina, på sin sider, vrikker seg gjennom filmen i flotte kjoler, der den hvite kjolen med rød 'hale' (se foto) er så banalt fargekoda at det nesten blir pinlig på regissørens vegne. 


Tre gode grunner til å se filmen:

  1. Johnny Depp som langhåra og nerdete matematiker
  2. Filmen er spilt inn i Venezia. Dette er en av de vakreste byene i verden og utgjør ei fantastisk kulisse.
  3. Et hyggelig gjensyn med Timothy Dalton. En inmari god skuespiller som slo igjennom med Jane Eyre  og deretter blei James Bond.
Tre gode grunner til ikke å se filmen:
  1. Angelina er mer anorektisk enn hot.
  2. Unormalt vrikkende gange på den kvinnelige hovedkarakteren.
  3. En litt merkelig vannscene mot slutten der Jolie freser rundt i en båt med Depp hengende på slep etter, klamrende til et tau. 


3 kommentarer:

  1. Denne filmen synes jeg var temmelig intetsigende. Har omtalt den på min blogg. Jeg mangler nok den fascinasjonen som du har for Johnny Depp. ;-) Den har jeg til gjengjeld veldig sterkt Bl.a for George Clooney. He-he .... Har du sett The American?

    SvarSlett
  2. Da skal jeg lese omtalen din! Moro å vite hva andre mener! Clooney er nok ingen umiddelbar favoritt, bortsett fra filmen Syriana - der synes jeg han spiller godt. Liker Depp fordi jeg mener han er det mannlige motstykket til Streep; ikke veldig pen (faktisk!!!), men kan brukes til alt. Fordi han er dyktig. Andre mannlige favoritter er Colin Firth og Clive Owen. Og Paul Bettany. Hm. Alle er engelske. Jaja.

    SvarSlett
  3. Nope. Ikke sett American. Men anbefaler du, så skal jeg se! *smil*

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...