tirsdag

Peer og postmodernismen

Da har jeg trekt meg ned i eksamenshullet mitt - soverommet. Har store problemer med å sitte rolig på en stol når jeg er holder på med eksamen. Ligger på kryss og tvers i senga med pc-en på fanget, på puta, under dyna, over dyna. Innimellom må jeg ta meg lange gåturer rundt i huset for å tenke.

Uansett har jeg tenkt å få født denne eksamensungen Peer Gynt. Etter at jeg leverte et fagnotat før jul, der jeg var på leiting etter postmoderne trekk i dramadiktet, har jeg stadig forma en klarere idè om at dette kan bli en brukbar eksamensbesvarelse (jammen godt vi har valgfri problemstilling dette semesteret). Litt fordi tilbakemeldingene på fagnotatet var gode, men også fordi posmodernismen er en litt "icky" sak som helst ingen vil ta i - og da bare MÅ jeg grave i det. Er så langt i skriveprosessen usikker på om jeg klarer å definere hva postmodernismen er - men det er vel litt av postmodernismens natur; at alt skal være udefinerbart. Er også usikker på om jeg klarer å overbevise eksaminator om at blogg kan være et nyttig, pedagogiske verktøy. Time will show.

I kveld blir det Frustrerte Fruer og avspenningsbrodering.


2 kommentarer:

  1. Kari Marthinsen25. mai 2010 kl. 15:36

    Er nå mest spent på hvilket utrykk broderinga vil vise etter denne eksamensjobbinga jeg....hi hi Flimrer flere motiver over netthinna nå :-)
    Lykke til med eksamen din Karianne.
    Sender noen lykkebrinngene tanker til deg. Klem

    SvarSlett
  2. Du har to kollegaer so aktivt bruker blog i sin undervisning, hvorfor ikke spørre dem om hvilke begrunnelser de har for å bruke det....

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...