tirsdag

Vintage Halston


Ettersom design er noe av det færreste av oss kan putte på kroppen, så har jeg i steden for meldt meg på en konkurranse i regi av motebladet Elle i håp om å vinne en. Falt pladask for den blå, vintage Halston-kjolen Carrie bruker i den siste filmen - og i rein ekstase lagde jeg et kort i håp om å lure Elle-redaksjonen til å velge meg i sin utvelgelse av kjolevinner.

Det er viktig å vekke oppmerksomhet, og derfor valgte jeg meg ut en slags tag med logoen "embracing change". Viktig med et budskap. Det limte jeg på et mørkeblått panel. Merk at fargene matcher kjolen.


Så måtte jeg være litt kreativ for kortet må jo ha noen artige detaljer. Valgte meg en rød kartong som korresponderer med rødfargen på sommerfuglen, dro over med en hjørnepuncher og sverta kantene - og syntes det var en god start.

Da var det på tide med et lite dypdykk ned i papir-resteesken min, og der fant jeg et lyseblått og hvitt mønsterpapir som jeg bestemte meg for å bruke. Fant i samme slengen en limegul-grønn rub-on som jeg gnudde på i ene hjørnet, samt sverta kantene på panelet med en matchende farge.
Da var det egentlig bare sjarmøretappen igjen. Jeg trykka ut "Halston" på en tagmaskin og limte den under "embracing change" og deretter blei alle  panelene festa sammen. Dabba en Tim Holtz grungboard og limte den på.

Det er alltid viktig med litt pynt  hist og her. Valgte å lime på en hvit prima blomst med ei gul glassperle i midten. H-en er et klistremerke i tøy og skal understreke min store sjarmoffensiv. Til slutt stifta jeg på et tjukt, blankt bånd nederst og embossa et papirhjerte i svart og sølv som jeg limte på båndet. Og da var kortet ferdig til å sendes og jeg klar for å vinne en Halston-kjole. Ta-dah!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...