mandag

Nå har jeg bestemt meg

Etter ei uke i Tyskland har jeg funnet ut at det er på tide å friske opp og lære seg et 3.språk grundig. Mest fordi jeg ser verdien av å kunne et tredje språk uten å måtte ha øra på stilk til enhver tid for å få med meg essensen i det som blir sagt. Dessuten gir det en god mestringsfølelse.

En god illustrasjon på viktigheta av å kunne tysk gikk opp for meg da vertsfamilien min og mitt norske reisefølge plutselig hadde avtalt å reise på konsert - uten at jeg på noen som helst hadde snappa opp det, men likevel hadde gitt samtykke. Jeg lurer fremdeles på åssen jeg fikk til det, men har funnet ut at jeg må ha ekstremt gode, sosiale antenner som har fått det til. Nå var heldigvis konserten av ypperste kvalitet, men det er fremdeles irriterende at jeg ikke kan erindre at det blei snakka om.

Har forøvrig funnet meg to, tyske favorittord; erinneren og gemütlich. Er de ikke flotte?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...