fredag

Life in plastic is fantastic!

For et par dager siden fikk jeg en ny følger på Twitter som jeg lurer litt på. Det var rett og slett en gjeng plastiske kirurger på en klinikk i Hollywood! Åssen skal en tolke det, liksom..?? Mulig det er en litt merkelig form for markedsføring, men en skulle jo tru at markedet var bra nok der de befinner seg. Mulig også at de trur at Norhe er et u-land på dette feltet og skal strekke ut en hjelpende hånd. Fikk faktisk spørsmål av en politikonstabel i USA en gang om det fantes telefoner i Norge. Mulig han trudde Norge var i Afrika, jeg fant aldri helt ut av det, MEN han fikk forklart at vi har både telefonlinjer og postkasser i dette langstrakte landet.

Tilbake til disse Hollywood-kirurgene. Jeg leste i New York Times for ikke lenge sia at det er et stort underskudd på leger i USA. Bortsett fra en type leger, selvfølgelig. Og det var de plastiske kirurgene. Da får jeg en følelse av at vi er på rett vei her i verden. Hele helsevesenet der borte er jo rimelig skakkjørt med grådige forsikringfirmaer, arbeidsledighet (= null forsikring) og pengeglade leger. Men plastisk kirurgi går foran i ledertoget som en trojansk hest sjøl om folk dør fordi behandling av sjukdommer er så dyrt og forsikring (som både er dyrt og kam være vanskelig å få) mangler. Ikke rart det blir virus.

De flotte herrer får bare følge med videreTwitter, men jeg øver meg hver dag på å leve med hver smårynke som dukker opp. Silikon har jeg aldri brydd meg om. Dessuten kan de ikke norsk, så jeg regner med at de blir ganske fort lei av å følge meg når de ikke skjønner et kvekk av det som publiseres.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...