søndag

Knut Alvsson i Nicolai Cleve Brochs skikkelse på Akershus festning. Og her sitter jeg!

Ah... Er det ikke typisk!? Når jeg først oppdager et spill - så er det i grunnen for seint å reise på det. I dag oppdaga jeg at spillet om Knut Alvsson går på Akershus Festning. Og det er liksom sjølveste Nicolai Cleve Broch som spiller hovedrolla. Ikke at jeg er en utprega fan, men jeg liker stort sett det han driver med. Og nå skal han da altså under fire forestillinger ri rundt på hest i ridderkostyme. (#historisk dån)

Og her sitter jeg på rompa og har ingen mulighet til å reise. Bittert. Men hvorfor er det bare fire forestillinger?! Det kan jeg ikke helt skjønne. Må da være masse rift om ei slik forestilling? (#hrmf) 

Friluftsteater er jo bare helt topp. Neste år planlegger jeg å reise og se Kristin Lavransdatter, så sant Charlotter Frogner spiller, og jeg vil også komme meg til Trøndelag igjen en gang og se spillet om Hellige Olav. Var der to gange som barn og var 100 % bergtatt. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...