søndag

Broderi, brodera

I påsken oppdaget jeg noen fine veggbildebroderier hos svigerinna mi. Nå er det ikke slik at det er hun som er nålkyndige i den familien, men heller hennes utkårede, som i flere år allerede har tatt nål og tråd i egne hender - og produsert de nydligste broderier. Det er to ting som er tøft i denne sammenhengen; 1.) At en mann broderer (utrolig sexy) 2.) At smitten plutselig hoppet over på meg etter en påskemiddag. Etter å ha studert en broderingskatalog opp og ned - så fant jeg ut å gi meg i kast med en retro kattepute. Som pedagog (og med vanlig dæsj menneskelig innsikt), så vet jeg at det er viktig å ikke satse for høyt - og finne noe som er overkommelig (selvinnsikt er en fin ting). Ellers blir det som å satse offensivt på treningsstudio; trener du beinhardt i 2 timer første gangen, så kommer du ikke tilbake noen gang det året.

Målet mitt er å få brodert ferdig, slik at puta kan tas i bruk i sofan. Forrige gang jeg hadde et liknende prosjekt (skulle strikke skjerf), så tok min utvalgte og sendte til slutt strikketøyet anonymt med b-post til min strikkekyndige bestemor på Rømskog.

Uansett, her er iallefall første beviset for at prosjektet har kommet i gang - og denne helga broderte jeg min første runding. Det er den rundingen du ser på tredje katte fra venstre. Den svarte der med hvitt i. Ta-dah!

3 kommentarer:

  1. Du kan viss du vil du Tjihi!!!
    Sikkelig fin ble den. Gleder meg og se neste sy prosjekt :-))

    SvarSlett
  2. Puten er vel ferdig nå ....
    og pryder sofaen .....

    SvarSlett
  3. Puta er nesten ferdig, hehe. Jeg har et litt anna prosjekt gående samtidig, så må få lagt ut noen bilder av det..

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...