torsdag

Det er ikke morsomt å spise sin mat

For en tid tilbake samlet jeg en gjeng jenter i stua for skravling og noe å dytte i brødhullet. Av en eller annen grunn kom vi til å snakke om matpakker -  dette erkenorske fenomenet som har plaget generasjoner og som stadig nye generasjoner blir utsatt for. Etter år med matpakketortur, så har jeg fått store avasjoner mot brød, svett ost og halvvarm lettmelk. Det er nok en smule polemisk å hevde at matpakkene burde kastes til hundene og at alle barn burde blitt tilbudt skikkelig mat på skoler og i barnehager. Noen ville hevde at det kan være på grensa til dekadent. Selv smører jeg verdens kjedeligste matpakker, og er i ferd med å innse at jeg snart møter meg selv i døra og skaper et enda brødskivehatende barn. Så hvis noen har gode matpakketips, så tas de i mot med takk og smask.

Jentene fikk forøvrig servert grønnsaker og dip. Et sunt alternativ en mandagskveld.

2 kommentarer:

  1. Hilsen "nå høres jeg ut som den husmora" -ække helt tilfelle det, asså...29. april 2010 kl. 13:10

    August har to matbokser med i barnehagen: En liten oppi den store med oppskjært frukt el. grønt og vi putter stort sett alltid agurk el paprika også på skivene. Og på dager med middagsrester som passer i matboksen, får han det i stedet; pizza (med grov bunn;)) og pai f.eks. Tror dissa småttisene trenger variasjon. Noen ganger sender vi med vår egenmiksa frokostblanding; havregryn, linfrø, solsikkekjerner, rosiner og hasselnøtter. NAMNAM!

    SvarSlett
  2. Jeg stikker på butikken med en gang! Vår pode spiste agurk og paprika for første gang denne uka - med en potetgullfristelse rett foran nesa. *sukk*

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...