fredag

Ikke så veldig jålete

Her forrige dagen fikk jeg vite at jeg ikke var så veldig jålete som barn. Eller som tante sa det: "Du var jo ikke så veldig feminin, ikke at du var maskulin heller - men du var bare ikke opptatt av klær." Og det stemmer helt og holdent. Jeg var et barn som blåste lang marsj i om genseren var stripete eller rutete. Den samme tanta gav meg som 12-åring min første BH, og det står for meg som det pinligste minnet i mitt korte liv. Jeg minnes at rødmen sto til hårrota og gav gjødsel for topplokket i flere uker etterpå. Heldigvis forandres man - og i dag så er jeg litt over gjennomsnittet opptatt av klær, sko og tilbehør (vesker, smykker osv). Hadde jeg vært en rik Hollywood-dame - så ville jeg garantert gått på visninger og kjøpt design. Nå har det seg slik at det kommer aldri til å skje, og derfor jekker man interessen ned til et akseptabelt nivå. I mitt liv handler om å sette på seg plagg som man faktisk kler - og ikke henge seg for mye opp i all verdens butikkmote. En av mine nærmeste venninner har en interessant rekord - hun gikk over et år kun med skjørt eller kjole. DET er respektabelt - og en hyllest til feminismen. Slikt har jeg sansen for.

Denne blusen er fra Twentyone og er kjøpt i USA. Jeg synes ofte at klær i norske butikker blir for like - og tar gjerne en kikkerunde på eBay for å finne spennende plagg. Dette plagget ble kjøpt i fjor før sommeren - og er en lett transparent bluse med masse små blomster. Det beste med plagget er at lett kan kombineres. Man kan både har svart og rødt topp under (hvis man da ikke er spesielt modig ..) - og den passer like godt til svarte bukser som til denim skjørt.






Dette skjørtet kommer også fra USA - og er laget av Cynthia Steffe, og er et plagg jeg har fått flere, hyggelige kommentarer på. Materialet er grovt - nærmest vevd, og nederst sitter fine blondekanter som gir det røffe materialet et feminint innslag. Bruker det stort sett til svarte overdeler og høye støvletter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...