torsdag

#barseltid

Ei klok jordmor sa til meg på sjukehuset at nybakte mødre er altfor opptatt av å vaske hus og bake barselkaker til besøkende, og dermed blir pannekaker (ordspill, dere..), istedenfor å kose seg med babyen og komme til hektene igjen. For min del så har jeg hatt det travelt nok med å finne ut av åssen ungen fungerer. Og så langt har jeg kommet fram til følgende:

1.) Bading er gøyalt. Å bli tatt opp av vannet er ikke gøyalt.
2.) Bilkjøring er teit. Mye vræl, sjøl på de korteste turer.
3.) Vognuroen er skummel. Intens glaning hver gang det trilles tur.
4.) Det beste i verden er kos. Jo tettere, jo bedre!
5.) Enorm appetitt vekker mistanke om at overspising kan etterhvert bli et problem. En fordel er jo at kiloene raser av meg.
6.) Vogge er topp! Seng er blæ. Vogn funker så lenge den beveger seg.
7.) Flaske er mystiske greier. Slitsom måte å spise på. Mye luft gir mye promp. Lenge leve puppen.
8.) Snorking og hikking er daglige innslag. Førstnevnte kan gi mor søvnproblemer.

Det tar tid å bli kjent med sin egen avlegger, men det betyr ikke at jeg kun sitter hjemme, litt blodfattig, og håper at verden der ute ordner seg sjøl mens jeg blir kjent. Jeg blir stadig mer selskapssjuk på andre folk enn avkommet og snuser derfor hele tida på muligheter for å treffe folk. Så langt har det resultert i et par cafebesøk og noen tipptopp babyklær. For folk er flinke sånn, her dukker det opp søte presanger stadig vekk. Noen ganger kan det nesten bli for mye av det gode!

Uansett, livet er i ferd med å finne tilbake til sin gjenge igjen. I dag var jeg sammen med Balubastyret på Setskog for å planlegge NM-uttak i teatersport for juniorer sammen med Setskog ungdomsklubb. Kjentes helt topp! Og arrangementet kommer til å bli minst like topp, så her er det bare å henge i stroppen fram til 8-9.desember. Med en teaterbaby med på laget! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...