lørdag

Jeg photoshopper Kristen Stewart

Det blei plutselig mye ståhei da Adam Lavine plutselig mista halve magen i en fotoshoot. Heldigvis skjedde det bare i en fiktiv photoshopverden, og Lavine lever lykkelig videre med alle vitale kroppsdeler i behold. Men han er ikke den eneste som har 'mista' kroppsdeler i prosessen fra bildet blir tatt til det havner på ei forside, skuespillerinne Kristen Stewart har vært med på heftig retusjering opptil flere ganger. Dama som har blitt verdenstjerne som vampyrkjæreste og Pattionsonkjæreste har ved flere anledninger vært på på photoshoots der resultatet har blitt litt merkelig. Ett av dem var i tsjekkiske 'Eva' (!). 

En arm, en føflekk og et nytt fjes
Stewart er et yndet fotoobjekt i disse vampyrtider, og egna forsidestoff fordi hun; 1.) Er pen 2.) Spiller Bella Swan i vår tids store frenzy; Twilight. Og nå dukker hun altså jevnlig på forsider, men ikke alle har vært like snille med henne i redigeringsprogrammet. I  'Glamoursørga de for at Stewart mista en halv arm. Heldigvis var det høgre, venstre hadde jo blitt seende veldig rart ut. I 'Eva' har hun fått en Cindy Crawford-føflekk på overleppa, og det kunne jo fungert riktig så fint hvis også bildene inni hadde hatt føflekken. Men det hadde dem ikke. Og sist, men ikke minst; Vogue ,der har de rett og slett skapt ei helt ny dame med blondt hår, ny nese og ny hake. Poenget er ikke lenger å kjenne igjen kjendisen. 


Sjøl mener jeg at retusjering er ei guds gave til fotoet, og synes det er befriende at en fotograf kan fjerne en føflekk hist og pist. Men i motemagasinene er en da avhengig at bildene leses fiktivt fordi ellers kan alle vi andre komme til å tru at de faktisk ser sånn ut, også der photoshoppen ikke har fungert helt bra. Jeg har forøvrig tatt meg visse friheter og rephotoshoppa Stewart. Klarer du å finne frihetene mine??

Les også: Britney tillater bruk av ikke-retusjerte bilder, men hvordan skal de få meg til å føle meg mer normal?? 


Twilight-Kristen has been been exposed to bad photo shopping in some fashion magazines. She is a popular person to have on the front page, but sometimes the photo editing har just taken the wrong turn. In 'Glamour' they took away half of her arm. In 'Eva' they added a mole, but took it away on the pictures inside the magazine. In Vogue they simply just changed her whole face. I've been doing some photo shopping on Stewart myself. Do you find my additions? 

6 kommentarer:

  1. Heisan hoppsan...

    Jeg klarte ikke helt finne dine retusjeringer, men lurer på om det kanskje kan være at du har gitt henne et halskjede i midterste bilde?

    Tjalabais!

    SvarSlett
  2. I'm a good photoshopper!! Jeg skal se om det er noen halskjeder i programmet *glis* Har vel i grunnen kommet fram til at alle kan se veldig flotte ut etter en runde i photoshoptrommelen. Og det er jo litt fint å tenke på, synes jeg.

    Tjalabais!

    SvarSlett
  3. Ser hun har fått seg en bart..kan det være deg?! :) Team Charlie...er ikke det faren??! hehe, han er vel ikke den største favoritten min!
    God bedring med forkjølelsen...ikke influensaen!! ;) selv om det høres litt mer sykt ut jo, da er man skikkelig dårlig!!

    SvarSlett
  4. Hei Karianne, så koselig da, takk for kommentar hos meg:))

    Lenkebilde:
    Legg først inn bilde.
    Kopierer den adressen/lenken du vil.
    (Dobbel?)Klikk så på bildet du har lagt inn(slik at det blir markert).
    Dobbeltklikk på kobling: der limer du inn lenken.
    Voila! Du har laget et lenkebilde:)) Kanskje litt rotete forklart av meg, så bare spør igjen om det ble uklart:)

    Klem fra Ingrid Andrea

    SvarSlett
  5. BarteStewart er meg! *hihi* Team Charlie er et nøye gjennomtenkt team. Foruten all melodramatikken, så er han ekstremt sjølbeherskende og digger at han jobber som lege. Av alle ting.

    Takk for god bedringen. Litt bedre i dag. Det er fint!

    SvarSlett
  6. Takker og bukker, Ingrid Andrea! Jeg skal teste det ut i neste innlegg *smil*

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...